Nowa KIA Sorento 2021 oficjalnie zaprezentowana: zdjęcia, dane techniczne

Zupełnie nowa KIA Sorento zadebiutuje na początku przyszłego miesiąca podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, ale pierwsze oficjalnie zdjęcia zostały opublikowane już teraz. Wygląd nadwozia od jakiegoś czasu nie jest dla nas tajemnicą, dlatego Koreańczycy tylko potwierdzili model po części ujawniony na zdjęciach bez kamuflażu.

Inny jest właściwie każdy element. Czwarta generacja modelu Sorento została zaprojektowana od podstaw i przybrała masywniejszą linię nadwozia i grill w stylu „tygrysiego nosa”, który doskonale wygląda z bardzo estetycznie wkomponowanymi reflektorami LED. Inżynierowie KIA wydłużyli maskę, a słupek A znajduje się 30 milimetrów dalej od przedniej osi. Z tyłu w oczy rzucają się dzielone tylne światła i ogromny napis „Sorento”, dzięki któremu nie pomylimy koreańskiego SUVa z innym modelem.

Kabina również przeszła ogromne zmiany. KIA twierdzi, że Sorento ma jedno z najbardziej przestronnych wnętrz i została wyposażona w trzyrzędowy układ siedzeń. Kierowca widzi przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3-cala oraz 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Nie brakuje również oświetlenia nastrojowego i tradycyjnych przycisków do obsługi m.in. klimatyzacji.

W komunikacie prasowym firmy możemy przeczytać, że Sorento 2021 jest „najbardziej zaawansowanym technologicznie pojazdem, jaki KIA kiedykolwiek stworzyła”, jednak nie ujawniono w tej sprawie jakichkolwiek szczegółów. Możemy się tylko domyślać, że nowe Sorento zostanie wyposażone w wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i prawdopodobnie w bardzo zaawansowany układ autonomiczny.

Nowa KIA Sorento 2021 – wymiary, dane techniczne i silniki

Nowe Sorento zrzuciło 80 kilogramów i oferuje sześć miejsc. Tylna kanapa została opracowana w taki sposób, aby można byłoby ją przesuwać w zależności od potrzeb. Nadwozie jest o 10 milimetrów dłuższe od poprzednika (4810 milimetrów), rozstaw osi wynosi 2815 milimetrów (+35 milimetrów), natomiast szerokość i wysokość to odpowiednio 1900 milimetrów (wzrost o 10 milimetrów) i 1700 milimetrów.

Jeśli chodzi o silniki, na rodzimym rynku Sorento będzie oferowane z hybrydowym układem napędowym składającym się z 1,6 l silnika benzynowego z turbodoładowaniem o mocy 177 koni mechanicznych połączonego z silnikiem elektrycznym o mocy 59 koni mechanicznych. Całkowita moc wyniesie 227 koni mechanicznych i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W ofercie jest też mocniejszy turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 2,5 l i mocy 277 koni mechanicznych i 421 Nm. Dla fanów jednostek wysokoprężnych przewidziano motor o pojemności 2,2 l i mocy 199 koni mechanicznych i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z biegiem czasu w ofercie pojawią się kolejne opcje silnikowe. Hybrydowa wersja typu plug-in ma być wprowadzona jeszcze w tym roku.

Ceny zostaną ujawnione w późniejszym terminie, ale warto dodać, że aktualne Sorento startuje w polskim cenniku od niecałych 150 tysięcy złotych.