Volkswagen Golf VIII (MK8) 2020

Wreszcie jest – oto nowy Volkswagen Golf mk8. Model, który jest z nami od 1974 roku i sprzedał się w ponad 35 milionach egzemplarzy na całym świecie ma ogromne znaczenie dla niemieckiego koncernu. Nic więc dziwnego, że Niemcy zainwestowali aż 1,8 miliarda euro w nowego Golfa 8. Fabryka w Wolfsburgu pozostanie głównym miejscem produkcji Golfa.

Nowy Golf MK8 oparty jest na platformie MQB o długości 428 cm, 146 cm wysokości i 284 cm rozstawu osi. Według niemieckich źródeł samochód będzie bardziej praktyczny, ekonomiczny i przestronny. Wewnątrz pojawią się materiały wyższej jakości. Wprowadzono również nowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, wyświetlacz HUD, technologię sterowania gestami i cyfrowy panel wskaźników. Liczba przycisków w środku została znacznie zmniejszona.

Nowy VW Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej. Wersja Variant zadebiutuje natomiast pod koniec 2020 roku.

Pod maskę trafi kilka jednostek napędowych, w tym: 1.0 l silnik trzycylindrowy oraz warianty 1.5 i 2.0 l (czterocylindrowe), a także diesel 2.0 l. Z oferty znika całkowicie elektryczna wersja Golfa, ponieważ jej miejsce zajmuje model ID.3. Z drugiej strony w salonach zadebiutuje opcja hybrydowa (Mild Hybrid) oraz Plug-in Hybrid z 1.5 l silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 204 KM.

Nieznane są jeszcze ceny samochodu na polskim rynku.

Volkswagen Golf VIII

Volkswagen Golf MK8

Wnętrze VW Golf VIII
Volkswagen Golf VIII – wnętrze