Volkswagen Golf po faceliftingu w 2017 roku

Volkswagen oficjalnie zaprezentował odświeżony model Golfa. Niemiecki samochód kompaktowy zyskał przede wszystkim LED-owe oświetlenie, przemodelowane zderzaki, inny grill, nowo zaprojektowane felgi, nowe tylne światła LED, przeprojektowane końcówki układu wydechowego oraz nowe kolory.

Wewnątrz pojawił się nowy wyświetlacz dotykowy o rozmiarze 12,3 cala z VW Passata. Nie zabrakło również systemu HUD, lepszych materiałów wykończeniowych oraz systemu multimedialnego, reagującego nawet na gesty! (pierwszy model kompaktowy z taką funkcją na rynku).

Z punktu widzenia bezpieczeństwa, na pokładzie nie brakuje nowoczesnych rozwiązań, w tym systemu automatycznego hamowania w przypadku wykrycia możliwości kolizji czy systemu unikającego kolizji tylnych.

Pod maskę trafi m.in. nowy 1,5 l silnik TSI o mocy 150 KM i 250 Nm. Jednostka została wyposażona w technologię dezaktywacji cylindrów, która pozwala uzyskać średnie spalanie na poziomie 4,9 l paliwa na 100 km oraz emisję CO2 110 g/km.

Wersja BlueMotion produkuje 130 KM i 200 Nm przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,6 l na 100 km i emisja CO2 104 g/km. Co ciekawe, ten wariant posiada funkcję wyłączenia silnika po zdjęciu nogi z gazy, co zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 0,4 l na 100 km. VW e-Golf także pojawi się w ofercie i będzie pozwalał przejechać 300 km. Moc Golfa GTI wzrośnie do 230 KM lub 245 KM w przypadku wersji Performance.

Niemcy opracowali również nową siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnię DSG, która zastąpi sześciobiegowe DSG. Debiut nowego Golfa odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Los Angeles.