Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance [test]

Rynek miejskich crossoverów jest coraz bardziej konkurencyjny. Honda również zdecydowała się zbudować nowy, mały pojazd o nazwie HR-V, który jest drugą generacją tego modelu. Przypomnijmy, że pierwsze HR-V pojawiło się na rynku w 1998 roku i odniosło ogromny sukces na wielu rynkach.

Druga generacja mierzy 4,3 m długości i już na pierwszy rzut oka widać, że samochód oferuje pasażerom ponadprzeciętny komfort, jednocześnie nie tracąc z młodzieńczego stylu. Bardzo ważną rolę w HR-V odgrywa przestronność. Model ten jest pełny różnych rozwiązań przestrzennych, w tym np. montaż zbiornika paliwa pod przednimi siedzeniami, aby uzyskać ogromny bagażnik (453 l) i więcej przestrzeni dla wszystkich w kabinie samochodu. Oboje wysokich pasażerów z przodu będzie podróżować bardzo wygodnie; podobnie rzecz ma się z tyłu, gdzie komfortowo usiądzie dwójka dorosłych, podczas gdy trzeci pasażer może narzekać na nieco za twarde siedzisko.

W przedniej części kabiny jest dużo miejsca, a pozycja za kierownicą bardzo wygodna. Ergonomia stoi na najwyższym poziomie – obsługa wszelkich funkcji i systemu multimedialnego jest bardzo prosta. Nikt nie będzie narzekał na jakość materiałów. To prawda, że niektóre plastiki nie są najlepszej jakości, ale zostały spasowane w taki sposób, aby nie irytować pasażerów.

Pod maską testowanego egzemplarza siedzi 1.5 l motor i-VTEC, który generuje 130 KM (maksymalny moment obrotowy równy 155 Nm). Hondy znane są z wysokoobrotowych jednostek napędowych, dlatego HR-V 1.5 l pełną moc rozwija dopiero przy 6600 obr./min, ale pomimo braku turbiny, silnik bardzo dobrze radzi sobie z przyspieszaniem – wyraźnie lepiej od 1.8 l. 130 KM zdecydowanie wystarczy do codziennej jazdy. Nie mamy żadnych zastrzeżeń do współpracy 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów z motorem.

Spalanie

Podczas naszego testu Honda HR-V 1.5 i-VTEC zadowalała się średnio 5,9 l paliwa na 100 km. W mieście wartość ta wzrasta do 6,8 l paliwa na 100 km, natomiast w trasie można uzyskać nawet 5,5 l paliwa na 100 km.

A jak jeździ?

Honda HR-V jest crossoverem z napędem wyłącznie na przednią oś. Nie ma mowy o wjeździe w trudny teren, ale też nie po to ten model został stworzony. HR-V wygląda dynamicznie i tak też jeździ – pewnie trzyma się każdej nawierzchni i potrafi dać kierowcy sporo frajdy z prowadzenia. Zawieszenie zostało komfortowo zestrojone, a jednocześnie daje pełne poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad autem. Warto dodać, że z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną.

Podstawowo wyposażona Honda HR-V została wyceniona na około 72.000 złotych. Najbogatsza odmiana wyposażona w silnik diesla to wydatek rzędu 110.000 złotych. Ceny, choć nieco zbyt bardzo wygórowane, nie zniechęcają klientów, którzy zamówienia na HR-V składają w trybie zastrzaszająco szybkim!