Nowa Honda Civic Sport 2015 [test]

Honda Civic przeszła w 2015 roku facelifting, który sprawia, że model wygląda bardziej świeżo i oferuje pasażerom lepsze wnętrze. Na nasz parking trafił egzemplarz hatchback z 1.8 l silnikiem i-VTEC o mocy 142 KM.

Już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że nowy Civic różni się reflektorami z zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED, nowym grillem, progami, innymi tylnymi przyciemnionymi lampami LED oraz przeprojektowanymi zderzakami. Całość wygląda zdecydowanie lepiej, szczególnie w konfiguracji kolorystycznej (niebieskie nadwozie + 17-calowe czarne koła) oraz w wersji “Sport”, która od tej pory czerpie inspiracje z najnowszego modelu Civic Type R i obejmuje m.in. dłuższy tylny spojler i czarną podsufitkę.

Honda Civic 1.8 2015

Zmiany zaszły także wewnątrz pojazdu, gdzie pojawił nowy panel drzwiowy, lepsza tkanina siedzeń i lekko zmodyfikowana deska rozdzielcza z systemem multimedialnym z 7-calowym ekranem na podstawie Android. To jedna z największych i najbardziej pozytywnych zmian – infotainment jest o wiele bardziej intuicyjny i szybszy w porównaniu do starego systemu. Wprowadzanie danych do nawigacji Garmin jest niezwykle uproszczone, natomiast system pozwala na przeglądanie Internetu oraz bezproblemowe połączenie smartfona.

System multimedialny Honda Connect+ (7-calowy wyświetlacz dotykowy systemu Honda CONNECT+ z: radiem AM/FM/DAB, radiem internetowym, aplikacją Aha™, przeglądarką internetową, nawigacją Garmin oraz odtwarzaczem CD) został wyceniony na 4 000 złotych. Warto dodać, że jeśli zdecydujemy się na wyższą wersję wyposażeniowa z Honda Connect, dopłata za system Honda Connect+ wynosi 2000 złotych.

Honda Civic 1.8 2015

Nowa Honda Civic 2015 została wyposażona także w liczne systemy bezpieczeństwa. Za dopłatą 2900 złotych samochód otrzyma system ADAS (dostępny w wersji Elegance, Sport, Lifestyle i Executive), który obejmuje system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, automatyczne światła drogowe, system monitorowania martwego pola w lusterkach oraz system o zbliżającym się pojeździe podczas cofania.

Praktyczność pozostaje mocnym punktem Civica. Bagażnik oferuje aż 477 litrów pojemności lub 1210 litrów po złożeniu tylnej kanapy. To o prawie 100 litrów więcej niż dysponuje konkurencyjny Volkswagen Golf.

Jak jeździ nowa Honda Civic 2015?

Lepiej. Dużo lepiej od poprzedniczki. Wyraźnie czuć, że układ kierowniczy, podwozie i zawieszenie zostały zmodyfikowane. I chociaż nie jest to najlepiej prowadzący się samochód w swojej klasie, wszystko jest dobrze wyważone, a przechyły nadwozia nie istnieją. W porównaniu do Civica 2012 auto prowadzi się pewniej, przyjemniej i bardziej komfortowo. Układ kierowniczy jest odrobinę za czuły, ale za to zawieszenie lepiej wybiera nierówności. Nowy Civic jest także bardziej stabilny przy większych prędkościach i co ciekawe, mimo “starej” jednostki pod maską – 1.8 l 142 KM i-VTEC – prędkość maksymalna wzrosła (w testach udało nam się uzyskać nawet 230 km/h). Pomogła w tym lepsza aerodynamika, która poprawiła przepływ powietrza poprzez montaż nowych zderzaków i spojlerów.

Silnik 1.8 l 142 KM i-VTEC to sprawdzona wolnossąca jednostka. Nie jest to demon prędkości i żeby osiągać jakiekolwiek wyniki zbliżone do sportowych, trzeba ją naprawdę wysoko kręcić. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,8 – 6,1 l na 100 km. Jest to realny wynik, ale tylko na trasie podczas spokojnej jazdy. Nasze testy pokazały, że Civic potrzebuje do sprawnego poruszania się średnio 7,5 – 8,0 l paliwa na 100 km i 9 l mieście, co i tak nie jest złym wynikiem.

Jednostka współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią, która jest gładka i precyzyjna. Przekładnia została połączona z “lekkim” sprzęgłem, dzięki czemu nowy Civic nadaje się do jazdy po mieście, jak i poza miastem.

Honda Civic 1.8 2015

Nowa Honda Civic 2015 jest rzeczywiście lepsza od swojej poprzedniczki. Wygląd został znacznie poprawiony, a właściwości jezdne stoją na wysokim poziomie. Podoba nam się, że Honda idzie z duchem czasu i zaczyna stosować najnowsze technologie. System infotainment jest bezapelacyjnie najprzyjemniejszy w klasie. Brawo!

Nowa Honda Civic 2015 startuje od 65.700 złotych (wersja S 1.4 i-VTEC z manualną skrzynią). Za najtańszy model z silnikiem 1.8 trzeba zapłacić 70.700 złotych. Honda Civic Sport z jednostką 1.8 pod maską kosztuje 82.700 złotych.

W ofercie Hondy widnieje także 1.6 l diesel i-DTEC o mocy 120 KM, który w podstawowej wersji S został wyceniony na 82.000 złotych, natomiast w wersji Sport możemy go mieć po wpłaceniu na konto dilera 94.000 złotych.

Plusy: komfort, właściwości jezdne, system infotainment, wygląd

Minusy: wygłuszenie przy wyższych prędkościach, spalanie

Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: wolnossące R4, benzyna
Pojemność: 1798 cm3
Oś napędzana: FWD
Moc maksymalna: 142 KM przy 6500 obr./min
Maks. moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, ręczna
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 4300 /1770 /1470 mm
Pojemność bagażnika w litrach: 477 l
Masa własna: 1185 kg
Rozstaw osi: 2595 mm
Dane eksploatacyjne (test)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8,7 s
Prędkość maksymalna: 215 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 5,8l l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 8,5l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 6,3l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 50 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 135

  • Obiektywny

    230 km/h to licznikowo z górki i z wiatrem….

  • zed

    nic sie nie zmieniło w zawieszeniu i osiągach w stosunku do modelu 2014, piszecie,że tapicerka jest lepsza … a widzieliscie poprzednią ? Chyba nie wiecie co piszecie.

  • bolec

    jeździłem nowym civiciem fajne auto polecam 🙂 http://honda-civic.com.pl

  • Padre

    Akurat pod względem prowadzenie Civic przebija Focusa, Giuliette czy Leona. W slalomie czy testach łosia po prostu deklasuje rywali. Jest co prawda twardszy od Focusa i Giulietty ale coś za coś.

    Radzę obejrzeć kilka prawdziwych testów, albo po prostu zabrac civica na tor. Bo akurat prowadzenie to jedna z najmocniejszych cech tego auta.

  • Ja zawsze miałem słabość do CIVIKA i dla mnie ta wersja od razu przypadła do gustu. Cudne kształty i w tym przypadku jeszcze ten kolor robią na mnie wrażenie. Co do deski i ładna i nie. Ale ma coś w sobie. Dla mnie duży plus.

    Pozdrawiam Transport Wrocław

  • Krzysiek

    czy masa własna zmniejszyła się w porównaniu do rocznika 2014? niecałe 1200kg to bardzo mało.