Honda CR-V 2.2 i-DTEC [test]

Honda CR-V po raz pierwszy zadebiutowała w 1995 roku podczas targów motoryzacyjnych Tokio Motor Show. Dziś po drogach porusza się czwarta generacja popularnego japońskiego SUV-a, która trafiła na rynek w 2013 roku. Na dystansie 1500 km sprawdziliśmy, jak CR-V spisuje się w przeróżnych warunkach i czy spełnia rolę samochodu rodzinnego.

Stylistycznie najnowsza Honda CR-V przykuwa uwagę groźnym spojrzeniem. Wysoki prześwit i masywna linia nadwozia sprawiają, że inni kierowcy traktują CR-V z respektem. CR-V to spory kawał samochodu, który dysponuje również napędem na cztery koła i świetnie radzi sobie zarówno w mieście, jak i na drodze szybkiego ruchu. Jeśli chodzi o trudniejszy teren, nie ukrywajmy – miejskie krawężniki rzeczywiście nie istnieją. CR-V za sprawą napędu na cztery koła poradzi sobie w drodze na grzyby lub na działkę, ale o offroadzie możemy zapomnieć.

Honda CR-V

Plusem jest za to fakt, jak Honda CR-V zachowuje się przy większych prędkościach. Aerodynamika nadwozia została opracowana w taki sposób, że podróżowanie nawet przy prędkościach rzędu 200 km/h to czysta przyjemność. Nie występują żadne niepożądane ruchy samochodu. CR-V prowadzi się jak normalny samochód osobowy, z tymże oferuje zdecydowanie więcej przestrzeni i lepszy oraz „wyraźniejszy” widok z kabiny.

Trzeba przyznać, że Honda CR-V nie musi zazdrościć konkurencji. W rzeczywistości jest to piękny i przemyślany projekt, który charakteryzuje się nowoczesnością, ponadczasowością i dynamiką.

Honda CR-V

I choć nowy model Hondy jest 5 mm krótszy od poprzedniej CR-V (4,570 mm długości), miejsca wewnątrz przybyło. Honda CR-V bardzo wygodnie pomieści piątkę dorosłych pasażerów. Warto także dodać, że w tym modelu nie występuje tunel środkowy za przednimi siedzeniami, co dodatkowo zwiększa komfort podróżowania. W samych superlatywach należy się wypowiadać także o przestrzeni nad głową i pojemności bagażnika – 589 litrów, co jest największym wynikiem w tej klasie. Japończycy nie zapomnieli także o niezliczonej ilości schowków, gniazdkach USB, AUX, czy „cupholderze” będącym w stanie pomieścić aż trzy duże butelki z napojem…

Honda CR-V interior

Jakość materiałów stoi na wysokim poziomie. Każdy kierowca znajdzie dla siebie wygodną pozycję, a wszelkie funkcje zostały umieszczone intuicyjnie. „Ale” może się pojawić w przypadku widoczności do tyłu; na szczęście nasz egzemplarz został wyposażony w czujniki parkowania oraz kamerę cofania, dzięki czemu nie odnotowaliśmy problemów podczas parkowania.

Honda CR-V

Jednym z ciekawszych elementów w naszej testówce jest centralnie zamontowany wyświetlacz; to naprawdę rzadkie zastosowanie w modelach Hondy. Dotykowy wyświetlacz obejmuje m.in. nawigację, przeglądarke zdjęć, a nawet wszelkie funkcje oferowane z Internetem. Na pokładzie nie zabrakło np. popularnego systemu Yanosik, który ostrzega przed policją i innymi zagrożeniami na polskich drogach. Bardziej wymagający mogą z kolei posłuchać radia, którego siedziba mieści się w… Algierii (lub w dowolnie wybranym kraju).

Honda CR-V navi

Pod maską białej CR-V siedzi 2.2 l motor wysokoprężny i-DTEC. Motor rozwija moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Jednostka ta charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i zapewnia maksymalny wigor w każdym zakresie obrotów. To jeden z moich faworytów jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne. Za wyborem tej opcji przemawia również spalanie. Auto zadowala się średnio 6,9 l ropy na 100 km. Biorąc pod uwagę masę pojazdu – 1653 kg – jest to wynik doskonały. Na trasie Honda CR-V 2.2 i-DTEC 150 KM potrafi zejść nawet do 5,0 l ropy na 100 km.

i-DTEC engine

Honda CR-V to doskonała propozycja dla zamożniejszych rodzin, które lubią wygodnie podróżować. Niestety ze względu na wysoką akcyzę, cena Hondy CR-V 2.2 i-DTEC z napędem na obie osie startuje od 130 000 złotych. To kwota niemała, choć na pewno dobrze zagospodarowana.

Podstawowo wyposażony model został wyceniony na 96 800 złotych.

Dane Techniczne:
Napęd
Rodzaj silnika: turbodiesel, R4 16V
Pojemność: 2199 cm3
Oś napędzana: 4×4
Moc maksymalna: 150 KM / 4 500 rpm
Maks. moment Obr: 350 Nm / 2 000 rpm
Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
Nadwozie
Długość / Szerokość / Wysokość: 457 / 182 / 169 cm
Rozstaw osi: 263 cm
Pojemność bagażnika w litrach: 589 – 1669
Masa własna: 1653 kg
Dane eksploatacyjne producenta (test)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,7 s
Prędkość maksymalna: 195 km/h
Zużycie paliwa – trasa: 5,0 l/100km
Zużycie paliwa – miasto: 7,8 l/100km
Zużycie paliwa – cykl mieszany: 6,9 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa: 58 litrów
Emisja CO2 [g/km]: 130

  • gość

    R6 16V? To istny przełom w dziedzinie konstrukcji silników.. 2 i dwie trzecie zaworu na jeden cylinder 😀

  • Aneta Lubowicka

    Dogłębnie przemyślane rozwiąnia, aptekarska precyzja i maksymalna funkcjonalność firmowane utytułowanym logo Kraju Kwitnącej Wiśni usprawiedliwiają swego rodzaju zamach na domowy budżet. Niemalże gwarantowane niska awaryjność oraz komfort bezpieczeństwa to już przeciwwaga na korzyść decyzji o zakupie „Hondy”. 😉

  • Alecki

    „Jakość materiałów stoi na wysokim poziomie” tylko że zapomniano dodać „jak na samochód japoński”. U europejskich konkurentów rzadko spotyka się twarde plastiki.

    Osobiście, mając na względzie niemałą cenę auta, jestem jakością materiałów zawiedziony.

    • Padre

      nie ogarniesz kolego. Oni zyją w swoim swiecie i napisza wszystko, żeby dostać kolejną Honde, Mazde, BMW. Za kazdym razem sa tylko ochy i achy, jak sie przyczepią do czegoś to o jakis duperel nic nie znaczący, aby przedstawiciele marek sie na nich nie pogniewali.

      jest tez inna wytłumaczenie tego dlaczego takie slabe testy piszą. Po prostu sie nie znają na tym i jak małe dzieci podniecają się nową zabawką.

  • herman

    A co powiecie na temat rav4?? Bo mi osobiście wizualnie bardziej się podoba.