Najtańszym modelem w gamie Lexusa jest aktualnie zupełna nowość, czyli LBX. Jeszcze do niedawna najniższą pozycję w cenniku zajmował crossover UX, który dobrze jest znany polskim klientom. Teraz do oferty dołącza odświeżony wariant napędowy. Oto Lexus UX 300h.
Miłośnicy tej japońskiej marki zakochali się w UX, o czym świadczy chociażby fakt, że jest to jeden z najbardziej popularnych crossoverów z segmentu premium w Polsce. W 2023 roku sprzedało się na polskim rynku 2490 egzemplarzy.
Producent zdecydował się więc na wprowadzenie pod maskę UX-a hybrydę najnowszej generacji. Ma to pomóc w utrzymaniu aktualnej pozycji i popularności wśród klientów.
Lexus UX 300h jest mocniejszy
Zdecydowanie najważniejszą nowością w wariancie 300h jest zastosowanie hybrydy piątej generacji. To już piąte wcielenie tego układu napędowego, które ma oferować wyższą moc i lepszą ekonomię jazdy.
Pod maską znajdziesz benzynowy silnik 4-cylindrowy o pojemności 2.0 litrów. Wolnossący motor współpracuje z dwiema jednostkami elektrycznymi, które znacznie poprawiają wyniki zużycia paliwa.
Lexus UX 300h dostępny jest też w wersji z inteligentnym napędem na cztery koła. System E-FOUR składa się z nowego silnika elektrycznego na tylnej osi, który teraz jest niemal 6-krotnie mocniejszy niż poprzednio.
Na tylne koła trafia 41 koni mechanicznych, więc auto lepiej przyspiesza i pewniej się prowadzi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji E-FOUR zajmuje 7,9 sekundy, gdzie wcześniej było to 8,7 sekundy.
W aucie z napędem na przednią oś taki sprint trwa nieco więcej, bo 8,1 sekundy. W wersji z poprzednią generacją hybrydy trwało to natomiast 8,5 sekundy.
Systemowa moc całego układu to obecnie 199 koni mechanicznych, więc o 8 procent więcej niż do tej pory. Na pokładzie pojawiła się też nowa bateria z mniejszą liczbą ogniw.
W starszej wersji mieliśmy do czynienia z akumulatorem niklowo-wodorkowym o 180 ogniwach i 216 woltach. Teraz jest to bateria litowo-jonowa o 60 ogniwach i 222 woltach.
Jest też lepsze wyposażenie
Na pokładzie pojawił się nowy zestaw cyfrowych zegarów, który korzysta z ekranu o przekątnej 12,3 cala. Odmłodzono również opcjonalny, 8-calowy wyświetlacz dotykowy systemu inforozrywki.
W pakiecie systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+ znalazły się dwie nowości. Są to: układ Proactive Driving Assist oraz asystenta bezpiecznego wysiadania z auta.
Ponad to, w ofercie znajdziesz nowy kolor tapicerki Ammonite Sand, jak również opcję wykończenia wnętrza bez skóry naturalnej. Do wyboru jest też nowy lakier Sonic Copper, dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia.
Lexus UX 300h dostępny jest w sześciu wersjach wyposażenia: Elegance, Business, F SPORT Design, Prestige, F SPORT oraz Omotenashi. Cennik na polskim rynku startuje od 176 900 złotych brutto.
Źródło: Lexus Polska, motofilm.pl