Tak drogiego elektrycznego SUV-a jeszcze w Polsce nie było. Nawet Porsche jest tańsze i szybsze

Na polskim rynku zaczynają się pojawiać tanie elektryczne SUV-y i crossovery w postaci chociażby Citroena e-C3. Mercedes postawił na zupełnie inny biegun i właśnie do salonów w naszym kraju wkracza Mercedes-Maybach EQS SUV.

  • Mercedes-Maybach EQS 680 SUV trafia na polski rynek
  • Cennik startuje od 979 900 złotych brutto
  • Auto oferuje moc 658 KM i zasięg do 612 kilometrów
  • Najdroższy egzemplarz to ponad 1 450 000 złotych brutto

Aktualnie najtańszy elektryczny SUV to wydatek około 110 000 złotych. W tej cenie kupisz wspomnianego wyżej Citroena, ale już wkrótce pierwsze miejsce może objąć druga generacja Dacii Spring.

Do najdroższych aut bezemisyjnych na polskim rynku należą auta takie jak Porsche Taycan, BMW i7 czy oczywiście Rolls-Royce Spectre. Mercedes natomiast może pochwalić się pierwszym miejscem pod względem najbardziej kosztownego elektrycznego SUV-a.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV

EQS SUV w wydaniu Maybacha miał swoją premierę w kwietniu 2023 roku, ale dopiero teraz trafił on do sprzedaży. Polski importer zaprezentował nam oficjalny cennik, który będzie obowiązywał u dilerów.

Mercedes-Maybach EQS SUV – co oferuje?

Mercedes EQS SUV znany jest polskim klientom już od dłuższego czasu. Premiera odbyła się w drugiej połowie kwietnia 2022 roku, a do salonów trafił on w grudniu tego samego roku.

Jak możesz się domyślać, odmiana sygnowana logo Maybacha jest jeszcze bardziej luksusowa i oferuje jeszcze lepsze osiągi. Za to wszystko trzeba oczywiście sporo zapłacić.

Mercedes-Maybach EQS SUV dostępny jest tylko w jednej wersji napędowej o oznaczeniu 680. W płycie podłogowej umieszczono dwa silniki elektryczne, które zapewniają napęd na wszystkie koła.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV

Kierowca ma do dyspozycji łącznie 658 koni mechanicznych oraz 950 niutonometrów momentu obrotowego. Auto niestety jest bardzo ciężkie, gdyż waży aż 3075 kilogramów.

Pomimo tego, elektryczny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 210 km/h, więc na niemieckiej autostradzie znajdzie się wielu szybszych kierowców.

Silniki czerpią energię z ogromnego akumulatora o pojemności 118 kWh, który można ładować z mocą do 200 kW. Teoretyczny zasięg według norm WLTP oscyluje w granicach 560-612 kilometrów. Średnie deklarowane zużycie energii to 22-24,1 kWh/100 km.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV

Ile kosztuje najdroższy elektryczny SUV w Polsce?

Poprzeczka została przez Mercedesa postawiona dość wysoko, gdyż trzeba mieć w portfelu około miliona złotych. Mercedes-Maybach EQS 680 SUV startuje w cenniku od 979 900 złotych brutto.

Mało kto, o ile w ogóle, oczywiście wyjedzie z salonu bazowym egzemplarzem bez jakiejkolwiek opcji. Każde kliknięcie w konfiguratorze odpowiednio podnosi finalną kwotę.

Przykładowo, możesz dokupić pakiet Night Series, który kosztuje, uwaga, 143 910 złotych brutto. Jak twierdzi producent, „pozwala on dodatkowo zaakcentować wykwintną estetykę za sprawą ciemnych akcentów, które nadają jeszcze bardziej progresywny wygląd„.

Jest też pakiet skórzany MANUFAKTUR, za którego można dopłacić ponad 80 000 złotych brutto, lub dwukolorowe malowanie nadwozia za ponad 100 000 złotych. Lista opcji jest dość długa i śmiało można spróbować skomponować wymarzony egzemplarz na polskiej stronie producenta.

Podjąłem się wyzwania i zbudowania najdroższego możliwego egzemplarza i kwota stanęła na poziomie 1 460 000 złotych brutto. Nawet Porsche nie ma aktualnie w swojej ofercie tak drogiego elektrycznego SUV-a.

Ile może kosztować Porsche Macan? Kwota zwala z nóg

Za Macana w przyspieszającej od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy wersji Turbo trzeba zapłacić co najmniej 526 000 złotych brutto. Nawet po dorzuceniu wszystkich możliwych opcji cena nie przekracza 800 000 złotych.

Macan jest oczywiście mniejszy od EQS SUV, a na elektrycznego odpowiednika Cayenne jeszcze trochę poczekamy. Informacje na temat jeszcze większego, elektrycznego SUV-a ze Stuttgartu-Zuffenhausen pojawiały się już w 2022 roku.

Źródło: Mercedes-Benz Polska, motofilm.pl