Jeden z najchętniej kupowanych modeli marki z Wolfsburga, Volkswagen Tiguan, doczekał się całkiem niedawno swojej trzeciej generacji. Na początku stycznia poznaliśmy cennik podstawowych wersji, a teraz do oferty dołączają bardzo atrakcyjne hybrydy typu plug-in.
- Volkswagen Tiguan PHEV debiutuje w polskim cenniku
- Do wyboru dwa warianty mocy – 204 i 272 KM
- Słabsza hybryda dostępna w wersji Elegance, mocniejsza tylko jako R-Line
- Cennik hybryd plug-in startuje od 212 290 zł brutto
Aby wyjechać z polskiego salonu nowym Volkswagenem Tiguanem, trzeba przygotować co najmniej 153 390 złotych brutto. Od takiej właśnie kwoty zaczyna się cennik tego rodzinnego SUV-a.
W zamian otrzymujesz auto w wersji wyposażenia Life, pod którego maską pracuje benzynowy silnik 1.5 eTSI. To miękka hybryda, która za pośrednictwem 7-stopniowego DSG dostarcza na przednie koła moc 130 koni mechanicznych.

Niedawno do oferty dołączyła topowa odmiana R-Line, która jeszcze chwilę temu dostępna była jedynie ze 193-konnym silnikiem Diesla. Za Tiguana R-Line 2.0 TDI trzeba zapłacić co najmniej 222 490 złotych brutto.
Volkswagen Tiguan od teraz również z napędem PHEV
Teraz klienci mogą w końcu zdecydować się na bardzo ciekawe rozwiązanie, jakim jest napęd hybrydowy typu plug-in. Producent przewidział dostępność dwóch wariantów mocy.
W obu przypadkach pod maską znajdziesz 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra. Współpracuje on z jednostką elektryczną generującą 115 koni mechanicznych.

W słabszej odmianie benzynowe 1.5 oferuje 150 koni mechanicznych, co daje systemową moc 204 koni mechanicznych. Mocniejszy wariant to 177-konna wersja 1.5 TSI, dzięki której kierowca ma do dyspozycji łącznie 272 konie mechaniczne.
Jednostka bezemisyjna pobiera energię z akumulatora o pojemności 19,7 kWh netto. Po pełnym naładowaniu, które może odbywać się z mocą do 50 kW, da się na prądzie przejechać nawet 120 kilometrów.

Może się więc okazać, że przez pierwsze 100 kilometrów jeździsz praktycznie „za darmo„. Stanie się tak w szczególnych warunkach, na przykład gdy ładujesz auto z domowej instalacji fotowoltaicznej i poruszasz się głównie po mieście.
Producent deklaruje, że na pełnym baku i naładowanej baterii przejedziesz łącznie nawet ponad 900 kilometrów. Takiego zasięgu próżno szukać w jakimkolwiek elektrycznym SUV-ie.

Całkiem niedawno Sebastian sprawdzał jak spisuje się napęd PHEV w większym Volkswagenie. Touareg z silnikiem 3.0 V6 wywarł na nim naprawdę dobre wrażenie pod tym względem.
Jakie wyposażenie i jaka cena?
Volkswagen Tiguan z napędem plug-in hybrid dostępny jest w wersji wyposażenia Elegance oraz R-Line. Za 204-konną hybrydę w wydaniu Elegance trzeba w Polsce zapłacić co najmniej 212 290 złotych brutto.
W cenie dostajesz między innymi system Easy Open, reflektory LED Plus czy podgrzewane fotele z masażem z przodu. Są też tylne światła LED 3D, kamera cofania czy 3-strefowa klimatyzacja.

272-konną hybrydę kupisz jedynie w bogatszym wydaniu R-Line. Za takie auto Volkswagen życzy sobie 227 190 złotych brutto i jest to aktualnie najdroższa pozycja w cenniku.
W standardzie, oprócz bardzo atrakcyjnego pakietu stylistycznego na zewnątrz, otrzymujesz sporo dodatków. Między innymi są to: tapicerka Silversprint, czarna podsufitka, sportowa kierownica, zawieszenie adaptacyjne DCC Pro czy sportowe zawieszenie obniżone o 15 milimetrów.
Lista wyposażenia dodatkowego jest dość długa. Klient może dorzucić do swojego Tiguana chociażby reflektory matrycowe IQ.Light HD za 3 140 złotych lub dach panoramiczny za 6 500 złotych.
Źródło: Volkswagen Polska, motofilm.pl