Rodzina ID pojawiła się w ofercie Volkswagena już pod koniec 2019 roku. Do salonów wjechał wtedy pierwszy model, zbudowany od podstaw jako elektryczny. Dopiero teraz, po ponad czterech latach i debiucie wersji po liftingu Niemcy zaprezentowali jego usportowioną odmianę. Oto Volkswagen ID.3 GTX.
- Usportowiony Volkswagen ID.3 w dwóch wariantach mocy: GTX (286 KM) i GTX Performance (326 KM)
- Zmodernizowany wygląd na zewnątrz i kilka zmian w kabinie
- Nowy ekran systemu inforozrywki i asystent głosowy wykorzystujący ChatGPT
- Zasięg do 600 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP)
Do tej pory najmocniejszym wariantem tego modelu było ID.3 Pro / Pro S, która oferuje 204 konie mechaniczne. Potencjał ten pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 lub 7,9 sekundy.
W wersji Pro mamy do czynienia z akumulatorem o pojemności 58 kWh netto, a w Pro S aż 77 kWh netto. To właśnie przez dodatkową masę baterii jest taka różnica w przyspieszeniu.
Teraz, Volkswagen prezentuje ID.3 GTX, które będzie dostępne w dwóch wariantach mocy. Oprócz standardowego GTX klient będzie mógł wybrać również wersję GTX Performance.
Czym Volkswagen ID.3 GTX się wyróżnia się na zewnątrz?
Zmiany nie są chyba tak duże, jakich bym oczekiwał. Mam wrażenie, że dało się wyciągnąć z usportowionej wersji nieco więcej. Moim zdaniem, brakuje nieco większego „pazura”.
Z przodu pojawił się nowy zderzak z dodatkowym oświetleniem do jazdy dziennej. Ma on również inny kształt wlotu powietrza, wypełniony pomalowaną na czarno kratką.
W nadkolach zamontowano nowe felgi w rozmiarze 20 cali. Wzór o nazwie Skagen jest standardem w ID.3 GTX, a opcjonalnie można zamówić wersję pomalowaną w całości na czarno.
Z tyłu natomiast zawitał jedynie nowy dyfuzor. Pozostała część zderzaka nie uległa zmianie względem pozostałych wersji napędowych Volkswagena ID.3.
Nowością są emblematy GTX, które umieszczone zostały pod lusterkami na drzwiach oraz na klapie bagażnika. Auto wyróżnia się również trochę akcentami pomalowanymi na czarny połysk.
Volkswagen ID.3 GTX dostępny jest w pięciu kolorach lakieru. Do wyboru jest Kings red metallic, Moonstone grey,
Grenadilla black metallic, Glacier white metallic oraz Scale silver metallic.
Jakie zmiany w środku?
Przede wszystkim, kierowca i pasażer zasiądą na nowych, kubełkowych fotelach. Są one wykończone materiałem przypominającym alcantarę oraz skórą. Na oparciach zauważysz logo GTX.
Opcjonalnie można zdecydować się na siedzenia ergoActive. ID.3 GTX wyróżnia się też deską rozdzielczą wykończoną skórą przeszytą czerwoną nicią, oraz sportową kierownicą.
Do tego, auto otrzymało nową wersję systemu inforozrywki, w której będziesz mógł sprawdzić jak działa ChatGPT. Sam ekran jest nieco większy (12,9 cala) i ma podświetlany panel dotykowy.
Nowością jest funkcja Wellness, która zadba o nasze samopoczucie podczas podróży. Aplikacja steruje jednocześnie oświetleniem ambientowym, muzyką i ustawieniami klimatyzacji aby nas zrelaksować.
No i niestety to by było na tyle jeśli chodzi o różnice względem standardowego ID.3. Volkswagen chwali się, że duża część elementów wnętrza wykonana jest z materiałów pochodzących z recyklingu.
Do wyboru dwa warianty napędowe
Volkswagen ID.3 GTX oraz GTX Performance korzystają z nowego akumulatora litowo-jonowego, który ma pojemność 79 kWh netto. Istotną rzeczą jest możliwość szybszego ładowania, o mocy do 175 kW.
Oznacza to, że w idealnych warunkach poczekasz na uzupełnienie stanu baterii z 10 do 80 procent jedynie 26 minut. Zasięg wersji GTX to około 600 kilometrów według norm WLTP.
Oba warianty napędzane są nową generacją silnika elektrycznego APP550. Volkswagen ID.3 GTX dysponuje mocą 286 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 545 niutonometrów.
Niemcy deklarują przyspieszenie od 0 do 100 km/h w równe 6 sekund i prędkość maksymalną wynoszącą 180 km/h. Jeśli jednak Cię to nie zadowala, do dyspozycji masz jeszcze ID.3 GTX Performance.
Drugi wspomniany wariant oferuje moc 326 koni mechanicznych i taki sam moment obrotowy – 545 niutonometrów. Tutaj przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.
Standardowym wyposażeniem jest progresywny układ kierowniczy, dzięki czemu auto bardzo pewnie pokonuje zakręty. GTX Performance dodatkowo ma w cenie zawieszenie adaptacyjne DCC.
Polskiego cennika jeszcze niestety nie znamy, zostanie on zaprezentowany nieco później. Usportowiony Volkswagen ID.3 trafi do salonów w tym roku, ale konkretnej daty nie podano.
Źródło: Volkswagen, motofilm.pl