Już za chwilę, bo w marcu 2024 roku, gama elektrycznych modeli marki Peugeot poszerzy się o kolejny samochód. Francuzi planują premierę nowej generacji dużego SUV-a, czyli E-5008.
7-miejscowe auto z napędem bezemisyjnym zadebiutuje niebawem, a już teraz możemy zajrzeć do jego wnętrza. Podobny rodzaj zapowiedzi miał miejsce w przypadku Peugeota E-3008.
W sieci udostępniono krótkie nagranie, na którym widoczne są fragmenty przestrzeni pasażerskiej. Nowy Peugeot E-5008 ma zachwycić stylistyką i przestronnością kabiny.
Nowy elektryczny SUV z Francji. Tak od środka wygląda Peugeot E-5008
Wideo udostępnione przez Peugeota trwa zaledwie 19 sekund, ale można w nim zauważyć sporo detali. Całość prezentuje się imponująco i daje wrażenie wysokiej jakości wykonania.
Francuzi od lat znani są z tego, że projektowane przez nich wnętrza robią bardzo pozytywne wrażenie. Odważny design, dobre materiały i ergonomia to coś, co uwielbiają klienci.
Układ deski rozdzielczej jest niemal identyczny jak w przypadku E-3008. Mamy tu podwójny, zakrzywiony ekran Peugeot Panoramic i-Cockpit o przekątnej 21 cali oferujący rozdzielczość HD.
Dodatkowo, kierowca ma do dyspozycji trzeci, dotykowy monitor ze skrótami oraz wyświetlacz Head-Up Display. Dokoła umieszczono bardzo efektowne oświetlenie ambientowe LED.
Nawiewy zostały dość sprytnie wkomponowane w deskę, a wiele elementów wykończono ekologicznym materiałem przyjemnym w dotyku. Nie brakuje też schowków, ładowarki indukcyjnej czy uchwytów na kubki.
Największą różnicą względem Peugeota E-3008 jest liczba miejsc w kabinie. Peugeot E-5008 to samochód 7-osobowy, choć nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądała ilość miejsca w trzecim rzędzie foteli.
Peugeot chwali się, że dostęp do tyłu będzie bardzo łatwy. Zapewne będziemy mieli tam do czynienia ze sprytnie składanymi skrajnymi siedzeniami w drugim rzędzie.
Premiera już w marcu
Nowy Peugeot E-5008 zadebiutuje już w ciągu najbliższych tygodni. Dokładnej daty nie znamy, ale premiera ma się odbyć w marcu 2024 roku. Z pewnością zobaczymy jeszcze niejedną zapowiedź.
Pod względem napędu raczej możemy oczekiwać tych samych rozwiązań co w E-3008. Najprawdopodobniej na naszym rynku również dostępne będą dwa warianty, elektryczny i hybrydowy.
Peugeot E-3008 posiada 210-konny silnik na przedniej osi oraz akumulator o pojemności 74 kWh. Zapewnia on teoretyczny zasięg 524 kilometrów według norm WLTP.
Na ekranie widocznym w nagraniu można dostrzec zasięg E-5008. Przy akumulatorze naładowanym do 98 procent komputer pokładowy wskazuje, że można jeszcze przejechać 525 kilometrów.
Hybrydowy Peugeot 3008 to natomiast jednostka benzynowa 1.2 o mocy 136 koni mechanicznych, połączona z 8-biegowym automatem EAT8. Średnie zużycie paliwa wynosi 5.5 litra na 100 kilometrów.
Źródło: Peugeot, motofilm.pl