Polski importer marki Peugeot ogłosił właśnie cennik nowej generacji modelu 3008, jaki będzie obowiązywał w salonach na terenie naszego kraju. Okazuje się, że początkowo otrzymamy tylko dwa warianty napędowe.
W momencie premiery, która odbyła się w połowie września 2023 roku, Peugeot pokazał nam trzy wersje elektryczne E-3008 o mocy 210, 230 oraz 320 koni mechanicznych. W Polsce dostępna będzie jedynie ta najsłabsza odmiana.
Peugeot E-3008 zapewnia 525 km zasięgu
Mamy tam zatem do dyspozycji jeden silnik elektryczny, który umieszczono na przedniej osi. Generuje on 210 koni mechanicznych oraz 343 niutonometry, a zasilany jest energią zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 73 kWh.
Na jednym ładowaniu, które może się odbywać z mocą do 160 kW, przejedziemy maksymalnie 525 kilometrów (WLTP). Uzupełnienie stanu baterii od 20 do 80 procent zajmuje w idealnych warunkach niecałe 30 minut.
Nowy Peugeot 3008 dostępny będzie w dwóch wariantach wyposażenia: Allure oraz GT. Za elektrycznego E-3008 w wersji Allure trzeba zapłacić w polskim salonie co najmniej 233 600 złotych brutto.
Nowego Peugeota można też kupić w klasycznym leasingu 101% lub abonamencie SimplyDrive z miesięczną ratą wynoszącą od 1659 złotych netto. Zamówienie można złożyć online. W przypadku tej wersji można się załapać na dopłatę rządową w wysokości do 27 000 złotych z programu „Mój Elektryk”.
Lepiej wyposażona odmiana, czyli Peugeot E-3008 GT to wydatek co najmniej 251 650 złotych brutto. Dokupić możemy lakier za 2 900 lub 3 700 złotych, tapicerkę skórzaną za 11 550 złotych oraz trzy pakiety wyposażenia: Zimowy (2 600 zł), Hi-Fi (9 650 zł) i Bezpieczeństwo (6 550 zł). Dostępny jest również hak holowniczy za 3 000 złotych, oraz ładowarka pokładowa 22 kW za 2 850 złotych.
Do Polski trafiła też wersja hybrydowa
Polscy klienci, oprócz elektrycznego wariantu E-3008, będą mogli zamówić również wersję z napędem hybrydowym 48V. Ta odmiana skrywa pod maską benzynowy silnik 1.2 o mocy 136 koni mechanicznych.
Za takiego Peugeota 3008 w wersji Allure z 6-stopniowym automatem trzeba zapłacić 169 900 złotych. Bogatsza wersja wyposażenia GT to wydatek co najmniej 186 250 złotych.
Produkowany we francuskich zakładach Peugeota w Sochaux SUV bazuje na nowej platformie STLA Medium. Dostawy do klientów planowane są na pierwszy kwartał 2024 roku.
Źródło: Peugeot, motofilm.pl