Ósmej generacji Toyota Camry dostępna jest na polskim rynku od 2017 roku. Po tych latach powoli nadchodzi moment wprowadzenia do sprzedaży odmłodzonego modelu.
W ciągu 40 lat obecności Camry na świecie sprzedano ją w liczbie ponad 21 milionów egzemplarzy. Na wielu rynkach jest to flagowy model w ofercie Toyoty.
Komfortowy sedan z hybrydowym napędem znajduje wielu klientów, którzy cenią sobie wygodę, oszczędność i bezawaryjność. Stylistyka odświeżonej wersji również może się podobać.
Za projekt odpowiada studio z Kalifornii, w którym Camry otrzymała zupełnie nowy wygląd przedniej części nadwozia. Z tyłu możemy mówić raczej o delikatnym liftingu.
Wewnątrz znajdziemy wysokiej jakości materiały, ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i 7-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu. Aktualizacje systemów odbywają się w systemie over-the-air (OTA), czyli bez konieczności odwiedzania serwisu.
Opcjonalnie będzie można auto doposażyć w 9-głośnikowy system audio marki JBL lub system Toyota Smart Connect+. W standardzie mamy asystenta głosowego, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto oraz aż pięć portów USB.
Samochód będzie można odblokować i uruchomić przy pomocy cyfrowego kluczyka zintegrowanego w naszym smartfonie. W celu synchronizacji wystarczy pobrać aplikację MyToyota.
Toyota Camry z mocniejszym silnikiem
Nowa Toyota Camry otrzymała piątą generację napędu hybrydowego. Pod maską pracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra i jest on wspomagany przez jednostkę elektryczną.
Czerpie ona energię z nowej, bipolarnej baterii litowo-jonowej. Udało się uzyskać wyższą moc układu, która teraz wynosi 231 koni mechanicznych. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h skrócił się z 8,3 do 7,9 sekundy.
Camry oferuje całkiem niezłe średnie zużycie paliwa, które według norm WLTP wynosi 5,1 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Emisja CO2 to natomiast zaledwie 117 gramów na kilometr.
Lepsze prowadzenie w zakrętach to zasługa przeprojektowanego zawieszenia. Na przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu podwójne wahacze.
Toyota to oczywiście również wysoki poziom bezpieczeństwa, który tutaj jest zapewniony przez Toyota T-MATE z nową generacją Toyota Safety Sense. Auto potrafi rozpoznać jeszcze więcej zagrożeń i odpowiednio na nie zareagować.
Polskiego cennika nowego modelu jeszcze niestety nie znamy. Zbieranie zamówień w polskich salonach ma ruszyć w drugim kwartale 2024 roku, a produkcja aut rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło: Toyota Polska, motofilm.pl