IONIQ 5 N pędzi po Nurburgringu. 2 sekundy różnicy do BMW M2

Tor Nurburgring aktualnie jest zamknięty dla kierowców i właściciel przeprowadza tam obecnie różnego rodzaju prace porządkowe. Robotnicy wymieniają nawierzchnię na pewnych fragmentach, a wzdłuż obiektu modernizowane są systemy bezpieczeństwa oraz wymieniane jest ogrodzenie.

Nie jest natomiast tak, że zimą nie otrzymujemy żadnych ciekawych wiadomości związanych z tym niemieckim torem. Magazyn Sport Auto pochwalił się właśnie nagraniem z dość szybkiego okrążenia.

Redaktorzy dostali do dyspozycji najmocniejszego i najszybszego Hyundaia w ofercie. Chodzi tu oczywiście o elektryczny model IONIQ 5 N, który niedawno miał swój rynkowy debiut w Polsce.

Ile kosztuje sportowy elektryczny Hyundai w Polsce?

Polski importer Hyundaia zaprezentował niedawno cennik, który będzie obowiązywał u dilerów w naszym kraju. Za Ioniqa 5 N trzeba u nas zapłacić co najmniej 369 900 złotych brutto.

Oficjalna premiera tego modelu odbyła się już jakiś czas temu, a konkretnie w połowie lipca 2023 roku. Hyundai ma nadzieję, że zachęci fanów szybkiej jazdy do zakupu elektryka.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Na platformie znalazło się miejsce dla dwóch silników bezemisyjnych, które potrafią łącznie wygenerować moc 650 koni mechanicznych. Moment obrotowy również jest potężny i wynosi 770 niutonometrów.

Hyundai IONIQ 5 N jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 260 km/h. Auto wyposażono w ciekawe tryby jazdy, jak chociażby w funkcję driftu.

Z racji tego, że mamy do czynienia z samochodem elektrycznym, masa własna nie należy do najniższych. Głównie ze względu na akumulator o pojemności 84 kWh, który zapewnia teoretyczny zasięg na poziomie 448 kilometrów (WLTP).

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

IONIQ 5 N waży 2 660 kilogramów bez kierowcy, więc całkiem sporo. Pomimo tego, osoby które miały już okazję przejechać się tym modelem są zachwycone jego właściwościami jezdnymi.

IONIQ 5 N trafił na Nurburgring

Dobrym dowodem na to jest test zrealizowany przez wspomnianych wyżej dziennikarzy z redakcji Sport Auto. Ich kierowca testowy, Christian Gebhardt, miał przyjemność wykonać Hyundaiem szybkie okrążenie na Nurburgringu.

Ostatecznie udało się uzyskać czas 7 minut i 45 sekund, co można uznać za bardzo dobry wynik. Królem aut elektrycznych na Ringu jest aktualnie Rimac Nevera, który pokonał tor w 7 minut i 5 sekund.

Na drugiej pozycji uplasowało się nowe Porsche z wynikiem 7 minut i 7 sekund. Taycan w wersji po faceliftingu powinien mieć swoją premierę już niebawem. Wtedy dowiemy się, jaką mocą dysponuje ten model.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Rezultat Hyundaia jest bardzo dobry, ale nadal samochodami spalinowymi da się pokonać kółko Nordschleife szybciej. Dla porównania można wspomnieć chociażby o BMW M2 CS, którym ten sam kierowca przejechał się po torze w 2020 roku.

Samochodem z Bawarii, który jest o równe 200 koni mechanicznych słabszy od Koreańczyka, udało się osiągnąć wynik 7 minut i 43 sekund. Warto wspomnieć, że BMW jest też o około 1000 kilogramów lżejsze.

Źródło: Sport Auto, motofilm.pl