Elektryczny Touring od BMW M. Bezszelestne 600 KM w praktycznym wydaniu

Nowe BMW Serii 5 dostępne jest aktualnie w ofercie jedynie w wersji Limousine. Sytuacja wkrótce ulegnie zmianie, gdyż już niebawem Niemcy zaprezentują bardziej praktyczną odmianę Touring.

Do tej pory producent z Monachium zapowiadał głównie najbardziej wyczekiwany wariant, czyli M5. W sieci pojawiło się już dość sporo informacji na temat tej hybrydowej wersji.

Chyba nikogo nie dziwi fakt, że oprócz spalinowej Serii 5 Touring, do oferty dołączy również w pełni elektryczne i5 Touring. Jak się okazuje, tutaj również będzie można liczyć na sporą moc.

BMW i5 M60 xDrive Touring
BMW i5 M60 xDrive Touring

Na kanale YouTube BMW M właśnie pojawiła się krótka zapowiedź wideo. Widzimy na niej sylwetkę tej bardziej praktycznej Serii 5 w dość mocnym zaciemnieniu.

W tle słychać dźwięk skomponowany przez samego Hansa Zimmera. Artysta współpracuje z niemieckim producentem samochodów już od 2020 roku, projektując muzykę, która odtwarzana jest w samochodach elektrycznych.

W opisie pod nagraniem można przeczytać zapowiedź modelu M w 100 procentach elektrycznego BMW i5 Touring. Jeśli przypuszczenia się sprawdzą, możemy liczyć na naprawdę sporo mocy.

Wiemy już wszystko o elektrycznym BMW M Touring?

Najprawdopodobniej będzie to nic innego jak BMW i5 M60 xDrive Touring. Wersja Limousine o tym samym oznaczeniu widnieje już w ofercie i jej cena w Polsce startuje od 500 000 złotych brutto.

Na pokładzie znajdują się dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej z osi. Kierowca ma do dyspozycji łącznie aż 601 koni mechanicznych oraz 820 niutonometrów.

BMW i5 M60 xDrive Touring
BMW i5 M60 xDrive Touring

Wariant sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i niewiele więcej powinno to zająć w odmianie Touring. Prędkość maksymalną Niemcy ograniczyli elektronicznie do 230 km/h.

W płycie podłogowej umieszczono akumulator o pojemności 81,2 kWh netto. Producent deklaruje średnie zużycie energii na poziomie 18,2 kWh, dzięki czemu zasięg na jednym ładowaniu to nawet 515 kilometrów (WLTP).

Uzupełnianie stanu baterii może się odbywać z maksymalną mocą 205 kW. Teoretycznie, w idealnych warunkach, naładowanie od 10 do 80 procent zajmie około 30 minut.

Ostatecznej daty premiery nowego BMW i5 Touring niestety nie podano. Jest szansa, że stanie się to jeszcze w styczniu 2024 roku, choć bardziej prawdopodobny jest termin w lutym.

Źródło: BMW M, motofilm.pl