Volkswagen Transporter T7 został właśnie oficjalnie zapowiedziany przez niemieckiego producenta. Siódma generacja tego auta uzupełni rodzinę modelową Bulli dołączając do Multivana i ID.Buzza.
Auto powstaje we współpracy z marką Ford, która już powoli wprowadza na rynek swój model Transit Custom. Miałem okazję przyjrzeć się temu autu z bliska i już za chwilę będziesz mógł poznać moje pierwsze wrażenia.
Transporter T7 bez tajemnic
Klienci z Niemiec już od 14 grudnia 2023 roku mogą składać zamówienia na nowego Transportera. Auto pojawiło się w tamtejszym konfiguratorze, więc znamy wszystkie dane techniczne oraz ceny.
Na niemieckim rynku Volkswagen Transporter T7 dostępny jest w aż 14 wariantach. Cennik otwiera jednostka 2.0 TDI o mocy 110 koni mechanicznych połączona z 6-stopniową przekładnią manualną.
Za takiego Transportera trzeba w Niemczech zapłacić 43 768 euro, czyli według aktualnego kursu około 188 500 złotych. Jest to nieco więcej niż Ford Transit Custom z tym samym napędem, który startuje w Niemczech od 42 304 euro (182 300 zł).
Pod maską Volkswagena można znaleźć również 2.0 litrowe TDI o mocy 150 i 170 koni mechanicznych. W mocniejszych wariantach dostępna jest do wyboru 8-stopniowa przekładnia automatyczna i napęd na cztery koła 4MOTION.
Nowością jest hybryda typu plug-in, która bazuje na 4-cylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2.5 litra. Kierowca ma do dyspozycji moc 232 koni mechanicznych i 320 niutonometrów.
Na pokładzie znajduje się bateria o pojemności 16.5 kWh netto. Oficjalnych danych dotyczących bezemisyjnego zasięgu jeszcze nie ma, ale możemy się spodziewać wartości około 80 kilometrów.
Auto może być zamówione w jednym z dwóch rozstawów osi: 3100 oraz 3500 milimetrów. Póki co nie ma informacji dotyczących w pełni elektrycznego wariantu eTransporter.
Najtańszy Transporter ze skrzynią automatyczną to wydatek 50 955 euro (219 500 zł), a z długim rozstawem osi – 46 850 euro (201 890 zł). Za hybrydę plug-in trzeba zapłacić w Niemczech 57 334 euro (247 000 zł) za krótki rozstaw i 58 339 euro (251 400 zł) za długi rozstaw osi.
Nowa generacja Volkswagena, w zależności od wariantu, oferuje przestrzeń ładunkową od 5,8 do 9 metrów sześciennych. Maksymalna ładowność to 1 300 kilogramów, a ciężar przyczepy to 2 800 kilogramów.
Jest też wersja osobowa
Oprócz w pełni użytkowej wersji Transporter, do oferty dołączy również osobowy wariant Caravelle. On również będzie dostępny w odmianie z napędem elektrycznym e-Caravelle.
Oficjalna premiera tego modelu odbędzie się w 2024 roku. Specyfikacje techniczne nie powinny się różnić w Polsce od tych z Niemczech, ale możemy odczuć pewne różnice w cenach.
Źródło: Volkswagen, motofilm.pl