Toyota Hilux z Dieslem i miękką hybrydą. Uciągnie ciężką przyczepę

Toyota Hilux to bardzo popularny i lubiany na polskim rynku pickup. Całkiem niedawno, bo w październiku 2023 roku, do oferty dołączyła nowa wersja wyposażenia o nazwie GR Sport II.

Teraz, japoński producent ma dla Polaków coś jeszcze ciekawszego. Klienci będą mogli wkrótce zdecydować się na zakup samochodu napędzanego miękką hybrydą.

2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V
2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Diesel z miękką hybrydą

Układ Mild Hybrid 48V zapewnia lepszą ekonomię jazdy, poprawia osiągi oraz zwiększa płynność jazdy po mieście czy w terenie. Wariant ten będzie dostępny w polskiej ofercie Toyota Professional w drugiej połowie 2024 roku.

Sercem zelektryfikowanej Toyoty Hilux jest silnik Diesla o pojemności 2.8 litra. Oferuje on moc 204 koni mechanicznych oraz moment obrotowy aż 500 niutonometrów.

Współpracuje z nim kompaktowy generator, który ładuje baterię litową umieszczoną pod tylnymi fotelami. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze możemy uzyskać moc 16 koni mechanicznych i 65 niutonometrów momentu obrotowego.

2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V
2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Energia jest odzyskiwana podczas hamowania i może być wykorzystana do płynniejszego przyspieszenia. Układ miękkiej hybrydy ma pozwolić na osiągnięcie niższego o 5 procent zużycia paliwa.

Lepiej działa też system Start/Stop. Dzięki zintegrowanemu generatorowi silnik uruchamia się ciszej, gdyż nie wykorzystuje do tego rozrusznika. Powinno to znacznie wpłynąć na komfort jazdy.

Toyota zapewnia, że silnik ten jest kompatybilny z produkowanym z odnawialnych źródeł olejem roślinnym HVO100. To samo rozwiązanie zastosowano w modelach PROACE i Land Cruiser.

2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V
2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Toyota Hilux z opcją Multi-Terrain Select

Toyota Hilux Mild Hybrid otrzymała system Multi-Terrain Select. Ma on poprawić właściwości jezdne w terenie i ułatwić pokonywanie przeszkód. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: wir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg oraz Skały.

Hybrydowy napęd pozwala na pociągnięcie przyczepy o masie do 3500 kilogramów. Ładowność Toyoty Hilux wynosi teraz 1000 kilogramów, a jego paka ma długość 1525 milimetrów.

2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V
2024 Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Minimalny prześwit podwozia to 310 milimetrów, co jest wynikiem najlepszym w tej klasie. Imponujące są również kąty natarcia i zejścia wynoszące odpowiednio 29 i 26 stopni.

Toyota nie ujawniła jeszcze polskiej ceny Hiluxa Mild Hybrid 48V. Jest na to jeszcze zbyt wcześnie, gdyż auto trafi do sprzedaży na naszym rynku dopiero w drugiej połowie 2024 roku.

Źródło: Toyota, motofilm.pl