Toyota Hilux to bardzo popularny i lubiany na polskim rynku pickup. Całkiem niedawno, bo w październiku 2023 roku, do oferty dołączyła nowa wersja wyposażenia o nazwie GR Sport II.
Teraz, japoński producent ma dla Polaków coś jeszcze ciekawszego. Klienci będą mogli wkrótce zdecydować się na zakup samochodu napędzanego miękką hybrydą.
Diesel z miękką hybrydą
Układ Mild Hybrid 48V zapewnia lepszą ekonomię jazdy, poprawia osiągi oraz zwiększa płynność jazdy po mieście czy w terenie. Wariant ten będzie dostępny w polskiej ofercie Toyota Professional w drugiej połowie 2024 roku.
Sercem zelektryfikowanej Toyoty Hilux jest silnik Diesla o pojemności 2.8 litra. Oferuje on moc 204 koni mechanicznych oraz moment obrotowy aż 500 niutonometrów.
Współpracuje z nim kompaktowy generator, który ładuje baterię litową umieszczoną pod tylnymi fotelami. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze możemy uzyskać moc 16 koni mechanicznych i 65 niutonometrów momentu obrotowego.
Energia jest odzyskiwana podczas hamowania i może być wykorzystana do płynniejszego przyspieszenia. Układ miękkiej hybrydy ma pozwolić na osiągnięcie niższego o 5 procent zużycia paliwa.
Lepiej działa też system Start/Stop. Dzięki zintegrowanemu generatorowi silnik uruchamia się ciszej, gdyż nie wykorzystuje do tego rozrusznika. Powinno to znacznie wpłynąć na komfort jazdy.
Toyota zapewnia, że silnik ten jest kompatybilny z produkowanym z odnawialnych źródeł olejem roślinnym HVO100. To samo rozwiązanie zastosowano w modelach PROACE i Land Cruiser.
Toyota Hilux z opcją Multi-Terrain Select
Toyota Hilux Mild Hybrid otrzymała system Multi-Terrain Select. Ma on poprawić właściwości jezdne w terenie i ułatwić pokonywanie przeszkód. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: wir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg oraz Skały.
Hybrydowy napęd pozwala na pociągnięcie przyczepy o masie do 3500 kilogramów. Ładowność Toyoty Hilux wynosi teraz 1000 kilogramów, a jego paka ma długość 1525 milimetrów.
Minimalny prześwit podwozia to 310 milimetrów, co jest wynikiem najlepszym w tej klasie. Imponujące są również kąty natarcia i zejścia wynoszące odpowiednio 29 i 26 stopni.
Toyota nie ujawniła jeszcze polskiej ceny Hiluxa Mild Hybrid 48V. Jest na to jeszcze zbyt wcześnie, gdyż auto trafi do sprzedaży na naszym rynku dopiero w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło: Toyota, motofilm.pl