W 1996 roku, do oferty Citroena oraz Peugeota trafiły zupełnie nowe, bliźniacze kombivany – Berlingo oraz Partner. Zaprojektowany od podstaw model stał się wielkim hitem i do dzisiaj jest chętnie kupowanym autem.
Całkiem niedawno Peugeot pochwalił się najnowszym wcieleniem swojego auta, które od jakiegoś czasu nosi nazwę Rifter. Teraz przyszła pora na debiut odmłodzonego Berlingo.
Nie powinno być już dla nikogo niespodzianką, że nowy Citroen Berlingo dostępny jest już tylko w wersji z napędem elektrycznym. Spalinowe wersje wycofano z oferty na początku 2022 roku.
Citroen E-Berlingo ma nową twarz
Przód został przeprojektowany zgodnie z nową identyfikacją wizualną marki. Mamy tu nowe, owalne logo oraz reflektory z trzypoziomową sygnaturą świetlną.
Klienci mają do dyspozycji wybór jednego z pięciu kolorów nadwozia: Kaolin White, Perla Nera Black, Steel Grey oraz dwa nowe: Kiama Blue i Sirkka Green. Aluminiowe felgi dostępne są w rozmiarze 16 i 17 cali.
Citroen E-Berlingo oferowany jest w dwóch wersjach długości nadwozia. Wariant M mierzy 440 centymetrów długości nadwozia, a XL aż 475 centymetrów. Berlingo XL można doposażyć w trzeci rząd foteli.
Wewnątrz pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza z 10-calowym ekranem dotykowym i konfigurowalnym zestawem wskaźników. Jest też przeprojektowana kierownica, która opcjonalnie może być podgrzewana.
Przednie fotele Advanced Comfort mają zapewnić niespotykany do tej pory w Berlingo komfort podróżowania. Z tyłu natomiast zdecydowano się na zamontowanie trzech indywidualnych siedzeń.
Bagażnik, w którego klapie znajdziesz otwieraną szybę, ma pojemność 775 litrów (do wysokości półki w Berlingo M). Najlepszy wynik, bo aż 4000 litrów, uzyskamy kładąc fotele w Berlingo XL.
Nie można zapomnieć o systemie Modutop. Składa się on z półprzezroczystej podwieszanej półki, tylnego boxu dachowego, oświetlenia ambientowego i panoramicznego szklanego dachu ze sterowaną elektrycznie roletą przeciwsłoneczną.
Łącznie wewnątrz znajdziesz aż 27 schowków o łącznej pojemności 186 litrów. Zdecydowanie jest to jeden z bardziej praktycznych kombivanów na rynku.
136 KM i zasięg do 320 kilometrów
Za napęd w Citroenie E-Berlingo odpowiada silnik elektryczny o mocy 136 koni mechanicznych. Jest on zasilany energią zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh.
Producent deklaruje, że taka bateria ma pozwolić na przejechanie do 320 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP). Auto przyjmuje moc 100 kW, więc uzupełnienie stanu akumulatora od 0 do 80 procent zajmie w idealnych warunkach 30 minut.
Pojawił się nowy układ hamowania rekuperacyjnego, którego siłą sterujemy przy pomocy łopatek na kierownicy. Oszczędność energii zwiększa się również dzięki zastosowaniu pompy ciepła. Pomaga ona w ogrzaniu kabiny bez nadmiernego zużycia prądu.
Polski przedstawiciel marki Citroen nie pochwalił się jeszcze datą wprowadzenia nowego E-Berlingo do sprzedaży. Nie wiadomo też nadal ile będzie kosztował ten model.
Źródło: Citroen, motofilm.pl