Mercedes-AMG GLE w Polsce od 502 900 zł. Wśród dostępnych wariantów jest ważna nowość

Na początku lutego 2023 roku Mercedes-AMG pokazał światu odświeżony wariant swojego popularnego SUV-a. Model GLE doczekał się faceliftingu, który niezbyt mocno zmienił się pod względem stylistycznym.

Nieco więcej nowości pojawiło się pod skórą i do oferty dołączył wariant hybrydowy typu plug-in, choć to stało się trochę później. Co więcej, takie samo rozwiązanie trafiło do gamy AMG.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
Hybryda plug-in pozwala na przejechanie „za darmo” ponad 80 kilometrów

Słabszy wariant AMG GLE 53 dostępny jest teraz w klasycznej odmianie oraz właśnie jako PHEV. W polskim konfiguratorze pojawiły się już ceny tych odmian.

Mercedes-AMG GLE dostępny jest łącznie w 6 wariantach

Standardowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ skrywa pod maską 3.0 litrowy silnik R6 pracujący w układzie miękkiej hybrydy. Kierowca ma tu do dyspozycji moc 435 koni mechanicznych i moment obrotowy 560 niutonometrów.

Parametry te trafiają na wszystkie cztery koła, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa równe 5 sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Mercedes-AMG GLE 53
Wersję po liftingu rozpoznasz z przodu po nowym zderzaku i reflektorach

Za takie auto w nadwoziu SUV trzeba na polskim rynku zapłacić co najmniej 502 900 złotych brutto. Na nieco bardziej stylową wersję Coupe wydasz 519 400 złotych.

Zupełnie nowy wariant, czyli GLE 53 Hybrid 4MATIC+, daje dużo więcej możliwości i jeszcze lepsze osiągi. Oprócz silnika spalinowego, który dodatkowo zmodyfikowano, na pokładzie znajduje się jednostka elektryczna.

3.0 litrowy motor generuje 449 koni mechanicznych, a bezemisyjny silnik daje od siebie 136 koni mechanicznych. Łącznie zatem mamy do dyspozycji 544 konie mechaniczne oraz 750 niutonometrów.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
Dostępny jest również nieco bardziej stylowy wariant Coupe

Taki potencjał daje możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna tutaj również została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Hybryda typu Plug-In pozwala na przejechanie w trybie bezemisyjnym od 80 do 87 kilometrów (WLTP). To za sprawą akumulatora o pojemności 31,2 kWh, który możemy ładować z mocą do 60 kW.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+ SUV został w Polsce wyceniony na 553 500 złotych brutto. Hybryda PHEV dostępna jest oczywiście również w wersji Coupe i za takie auto zapłacisz co najmniej 570 000 złotych.

No i wisienka na torcie z V8 pod maską

To nie wszystko, jeśli chodzi o odmiany oznaczone literkami magicznymi AMG. Na szczycie oferty znajduje się oczywiście prawdziwa wisienka, czyli Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+.

Tutaj pod maską znajdziesz podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4.0 litrów, które przekazuje na wszystkie cztery koła moc 612 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 850 niutonometrów.

2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+
2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

9-stopniowa przekładnia 9G-TRONIC pozwala na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h trwającego 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna w tym przypadku ograniczona jest do 280 km/h.

Za Mercedesa-AMG GLE 63 S 4MATIC+ w wersji SUV trzeba w Polsce zapłacić co najmniej 751 900 złotych brutto. Jeszcze droższy jest wariant Coupe, który wyceniono na 811 700 złotych.

Są to oczywiście ceny aut ze standardowym wyposażeniem. Lista opcji, jakie możemy dokupić jest imponująca i możemy się trochę zdziwić gdy ostatecznie okaże się, że wydamy na auto dużo więcej.

Źródło: Mercedes-AMG, motofilm.pl