Mercedes-Benz GLE 2023 po liftingu. Jest szybszy wariant AMG i nowy PHEV o mocy 381 KM

Mercedes-Benz zaprezentował nam dzisiaj model GLE i GLE Coupe po faceliftingu. Podobnie jak w przypadku niedawno pokazanego CLA i debiutujących jeszcze wcześniej Klasy A oraz Klasy B – różnice wizualne są znikome. Ograniczają się one do nowych wkładów lamp wykonanych w technologii LED, delikatnie zmienionemu grillowi i chromowanych akcentów w bocznych wlotach przedniego zderzaka. I to jest wszystko.

2024 Mercedes-Benz GLE
2024 Mercedes-Benz GLE

Wewnątrz pojawiła się nowa kierownica z dotykowymi elementami sterującymi. Środek można przyozdobić elementami z linii MANUFAKTUR, które do tej pory znane były jedynie z Maybacha GLS.

Kierowca może skorzystać również z funkcji Smart Home, a system będzie się aktualizował bezprzewodowo Over-The-Air. Zmodyfikowano też topowy zestaw audio marki Burmester i wprowadzono system planowania trasy z przyczepą.

2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe
2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe

Można dokupić pakiet poprawiający sprawność w terenie. Dzięki niemu o 30 milimetrów zwiększa się prześwit, a na ekranie zobaczymy w którym miejscu znajdują się przenie koła i wyświetlimy grafiki ukazujące kąty nachylenia.

Największą nowością w przypadku poliftowego GLE jest wersja GLE 400 e 4MATIC. To hybryda typu plug-in, gdzie pod maską znajdziesz benzynową jednostkę R4 2.0, która wspólnie z silnikiem elektrycznym generują 381 koni mechanicznych.

2024 Mercedes-Benz GLE
2024 Mercedes-Benz GLE

Na pokładzie pojawia się akumulator o pojemności 23,3 kWh, ale niestety jeszcze nie wiemy na jaki bezemisyjny zasięg nam pozwoli. Na tę informację musimy jeszcze poczekać.

Drugą hybrydą typu plug-in jest GLE 350 de 4MATIC. Wysokoprężny silnik 2.0, współpracujący z elektrykiem, daje kierowcy do dyspozycji łącznie 333 konie mechaniczne.

2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe
2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe

Oprócz tego mamy miękkie hybrydy 48V w postaci GLE 450 4MATIC, GLE 300 d 4MATIC, oraz GLE 450 d 4MATIC. Nie zabrakło również wariantów AMG 53 4MATIC+ oraz AMG 63 S 4MATIC+.

W przypadku modelu GLE 53 4MATIC+, pod maską pojawiły się nową turbosprężarkę i zmodyfikowano oprogramowanie. Pozwoliło to na podniesienie momentu obrotowego z 520 do 560 niutonometrów. Sprint od 0 do 100 km/h trwa teraz 5,0 sekund.

2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+
2024 Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+

Cennik odmłodzonego Mercedesa GLE zostanie opublikowany bliżej daty wprowadzenia go na rynek. To ma nastąpić oczywiście jeszcze w tym roku.

Źródło: Mercedes-Benz