Ta hybryda plug-in łączy sportowe doznania z ekologią. Ma 544 KM i przejedzie ponad 80 km za darmo

Wielu użytkowników samochodów nadal nie chce się przekonać do elektromobilności i nawet nie rozważa jeszcze zakupu auta z napędem elektrycznym. Prędzej zdecydują się na pośrednie rozwiązanie, jakim jest hybryda plug-in.

Właśnie odbyła się premiera nowej tego typu propozycji od Mercedesa-AMG. Niemiecki producent postanowił poszerzyć gamę odświeżonego w lutym 2023 roku modelu GLE.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+

Nowa hybryda plug-in w gamie AMG

Do oferty dołącza Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+, którego 6-cylindrowe, benzynowe serce wsparto jednostką elektryczną. Wariant ten dostępny będzie zarówno w wersji SUV jak i Coupe.

Pod maską, podobnie jak w przypadku standardowego GLE 53, znajdziesz 3.0 litrowy silnik rzędowy. Został on jednak nieco zmodyfikowany i teraz generuje 449 koni mechanicznych, czyli o 14 koni więcej niż dotychczas.

W rozpędzaniu tego wielkiego SUV-a pomaga mu jednostka elektryczna, która dorzuca od siebie dodatkowe 136 koni mechanicznych. Łącznie zatem kierowca ma do dyspozycji 544 konie mechaniczne i 750 niutonometrów.

Taki potencjał pozwolił na uzyskanie czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną standardowo ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+

Ponad 80 kilometrów „za darmo”

Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności aż 31,2 kWh. Zgromadzona w nim energia daje nam możliwość przejechania 80-86 kilometrów w wersji SUV lub 82-87 kilometrów w odmianie Coupe (WLTP).

W całkowicie bezemisyjnym trybie możemy się poruszać z prędkością do 140 km/h. Baterię jesteśmy w stanie naładować z szybkiej stacji z maksymalną mocą 60 kW, więc uzupełnienie stanu akumulatora z 10 do 80 procent zajmie 20 minut.

Zmian stylistycznych względem spalinowego GLE 53 nie ma zbyt wielu. Z zewnątrz zauważysz 21-calowe felgi, dodatkowe oznaczenia i nieco przemodelowany przedni zderzak. W środku pojawiło się jedynie nowe menu w systemie MBUX prezentujące informacje dotyczące układu hybrydowego.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+

Kierowca może sterować pracą napędu, wybierając opcję zachowania stanu naładowania baterii, czy włączając tryb wyłącznie elektryczny. Są też dwa nowe tryby Smoothness oraz Individual.

Niemcy musieli też nieco zmodyfikować układ zawieszenia pneumatycznego AMG RIDE CONTROL, w związku z dodatkową masą jaką zapewniła hybryda plug-in. Auto ma zapewniać kompromis pomiędzy komfortem a sportowymi doznaniami z jazdy.

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+
Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+

Polski cennik i termin dostępności Mercedesa-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ jeszcze się nie pojawiły. W Niemczech natomiast wariant SUV startuje od kwoty 125 515,25 euro, a Coupe od 133 851,20 euro. Mówimy więc o cenie w granicach 570 000 – 580 000 złotych.