W lipcu 2022 roku Hyundai zaskoczył wszystkich fanów motoryzacji z całego świata. Naszym oczom ukazał się koncepcyjny model N Vision 74, który swoją stylistyką zrobił furorę.
Auto nawiązuje do Hyundaia Pony Coupe z 1974 roku, ale ma w sobie sporo nowoczesnej technologii. W oczy od razu rzuciły się „pikselowe” światła i dość agresywny bodykit.
Producent zdecydował się na zastosowanie tu hybrydowego napędu wodorowego. Na pokładzie znajduje się zbiornik na wodór oraz akumulator o pojemności 62.4 kWh.
Hyundai N Vision 74 miał zaoferować zasięg na poziomie 600 kilometrów oraz mnóstwo frajdy z jazdy. Napęd realizowany jest poprzez dwa silniki elektryczne, zamontowane na tylnej osi, o łącznej mocy 680 koni mechanicznych.
Koreańczycy nie poinformowali wtedy o planach dotyczących wprowadzenia tego auta do produkcji. Teraz najwidoczniej coś się zmieniło, gdyż w sieci pojawiły się interesujące wieści.
Hyundai jednak zbuduje N Vision 74?
Jak podaje portal ETNews, Hyundai miał podjąć decyzję o zbudowaniu 100 egzemplarzy produkcyjnej wersji N Vision 74. Nie wszystkie jednak miałyby trafić do zainteresowanych klientów.
Na sprzedaż przeznaczonych byłoby jedynie 70 sztuk, natomiast pozostałe 30 brałoby udział w wyścigach organizowanych w Europie i Ameryce Północnej. To jednak nie koniec niespodzianek.
Produkcyjna wersja Hyundaia mogłaby oferować wyższą moc niż koncept. Zamiast 680 koni mechanicznych kierowca miałby do dyspozycji ich aż 800, co przy napędzie na tylne koła z pewnością zapewniałoby niezapomniane przeżycia.
Zmieniłby się również deklarowany zasięg, ale w tym przypadku akurat na gorsze. Koncept miał oferować możliwość przejechania 600 kilometrów, natomiast wersja produkcyjna już tylko między 400 a 500 kilometrów.
Bardzo możliwe, że premiera wodorowego Hyundaia odbędzie się dopiero w pierwszej połowie 2026 roku. Fani tej marki muszą się zatem uzbroić w cierpliwość, ale mają też więcej czasu na zebranie funduszy.
Przy tak ściśle limitowanej produkcji auto z pewnością nie będzie należało do tanich. Aktualnie najdroższym modelem Hyundaia na polskim rynku jest Santa Fe Plug-in Hybrid, który startuje od 273 900 złotych.
Już wkrótce sytuacja ta zapewne się zmieni. Stanie się to już w styczniu 2024 roku, gdyż właśnie wtedy poznamy polski cennik Hyundaia IONIQ 5 N. 650-konny elektryk powinen przekroczyć barierę 300 000 złotych.
Źródło: ETNews, Hyundai, motofilm.pl