Hyundai jednak zbuduje N Vision 74? Jest mowa o 100 egzemplarzach

W lipcu 2022 roku Hyundai zaskoczył wszystkich fanów motoryzacji z całego świata. Naszym oczom ukazał się koncepcyjny model N Vision 74, który swoją stylistyką zrobił furorę.

Auto nawiązuje do Hyundaia Pony Coupe z 1974 roku, ale ma w sobie sporo nowoczesnej technologii. W oczy od razu rzuciły się „pikselowe” światła i dość agresywny bodykit.

Producent zdecydował się na zastosowanie tu hybrydowego napędu wodorowego. Na pokładzie znajduje się zbiornik na wodór oraz akumulator o pojemności 62.4 kWh.

Hyundai N Vision 74
Hyundai N Vision 74

Hyundai N Vision 74 miał zaoferować zasięg na poziomie 600 kilometrów oraz mnóstwo frajdy z jazdy. Napęd realizowany jest poprzez dwa silniki elektryczne, zamontowane na tylnej osi, o łącznej mocy 680 koni mechanicznych.

Koreańczycy nie poinformowali wtedy o planach dotyczących wprowadzenia tego auta do produkcji. Teraz najwidoczniej coś się zmieniło, gdyż w sieci pojawiły się interesujące wieści.

Hyundai jednak zbuduje N Vision 74?

Jak podaje portal ETNews, Hyundai miał podjąć decyzję o zbudowaniu 100 egzemplarzy produkcyjnej wersji N Vision 74. Nie wszystkie jednak miałyby trafić do zainteresowanych klientów.

Na sprzedaż przeznaczonych byłoby jedynie 70 sztuk, natomiast pozostałe 30 brałoby udział w wyścigach organizowanych w Europie i Ameryce Północnej. To jednak nie koniec niespodzianek.

Hyundai N Vision 74
Hyundai N Vision 74

Produkcyjna wersja Hyundaia mogłaby oferować wyższą moc niż koncept. Zamiast 680 koni mechanicznych kierowca miałby do dyspozycji ich aż 800, co przy napędzie na tylne koła z pewnością zapewniałoby niezapomniane przeżycia.

Zmieniłby się również deklarowany zasięg, ale w tym przypadku akurat na gorsze. Koncept miał oferować możliwość przejechania 600 kilometrów, natomiast wersja produkcyjna już tylko między 400 a 500 kilometrów.

Bardzo możliwe, że premiera wodorowego Hyundaia odbędzie się dopiero w pierwszej połowie 2026 roku. Fani tej marki muszą się zatem uzbroić w cierpliwość, ale mają też więcej czasu na zebranie funduszy.

Hyundai N Vision 74
Hyundai N Vision 74

Przy tak ściśle limitowanej produkcji auto z pewnością nie będzie należało do tanich. Aktualnie najdroższym modelem Hyundaia na polskim rynku jest Santa Fe Plug-in Hybrid, który startuje od 273 900 złotych.

Już wkrótce sytuacja ta zapewne się zmieni. Stanie się to już w styczniu 2024 roku, gdyż właśnie wtedy poznamy polski cennik Hyundaia IONIQ 5 N. 650-konny elektryk powinen przekroczyć barierę 300 000 złotych.

Źródło: ETNews, Hyundai, motofilm.pl