Porsche inwestuje ponad miliard złotych w modernizację fabryki w Zuffenhausen. Wszystko dla nowych modeli elektrycznych

Niemieckie miasto Stuttgart powinno świetnie kojarzyć się wielu miłośnikom motoryzacji. Swoje siedziby ma tam kilka bardzo znanych marek samochodowych.

Fani samochodów sportowych z pewnością znają nazwę Zuffenhausen. Jest to okręg administracyjny Stuttgartu, gdzie ulokowała się firma Porsche. Tuż obok efektownie wyglądającego muzeum znajduje się fabryka.

Fabryka Porsche Stuttgart-Zuffenhausen
24-metrowa rzeźba Inspiration 911 to bardzo charakterystyczny punkt w Zuffenhausen

Ogromna inwestycja Porsche w Zuffenhausen

Niemcy przygotowują się właśnie do budowy nadchodzących modeli, które jeszcze nie miały swojej premiery. Porsche rozpoczyna modernizację głównej fabryki, w której powstaną nowe, 2-drzwiowe auta sportowe.

Fabryka Porsche Stuttgart-Zuffenhausen
Zmontowane Porsche 911 w kolejce do kontroli jakości

Oprócz modelu 911, wkrótce ze Stuttgartu-Zuffenhausen zaczną wyjeżdżać elektryczne modele z rodziny 718. Niedługo powinniśmy być świadkami premiery Porsche 718 Boxstera i 718 Caymana z napędem bezemisyjnym.

Producent zainwestuje w rozwój i prace budowlane około 250 milionów euro, czyli prawie 1,1 miliarda złotych. Tak potężny nakład pozwoli na wprowadzenie do fabryki bardzo nowoczesnych rozwiązań.

„60 lat Porsche 911 i 75-lecie samochodów sportowych Porsche: ten podwójny jubileusz sprawia, że to wyjątkowy rok w historii Porsche. Rekonstrukcja i rozbudowa obiektów odpowiadających za produkcję samochodów sportowych na terenie naszej głównej fabryki stanowi ważny kamień milowy dla zakładów w Stuttgarcie-Zuffenhausen” – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. „Modernizacje pozwolą zwiększyć wydajność, zapewnić najwyższe standardy jakości oraz połączyć produkcję samochodów sportowych z silnikiem spalinowym i elektrycznym. Dzięki temu rozpoczniemy nowy rozdział w budowie sportowych aut w kontekście inteligentnej fabryki przyszłości.”

Aby produkcja przebiegała jeszcze sprawniej, budowane auta będą się przemieszczały po fabryce na autonomicznych wózkach AGV. Pozwoli to na prowadzenie bardziej zróżnicowanego procesu.

Ma to wielkie znaczenie, gdyż na jednej linii będą powstawały auta z napędem spalinowym oraz elektrycznym. Elastyczna linia Flexiline zastąpi klasyczną linię montażową.

Fabryka Porsche Stuttgart-Zuffenhausen
Autonomiczne wózki przeprowadzają auta przez kolejne etapy montażu

Nowy proces montażu z segmentową kontrolą jakości

Porsche od zawsze stawia na wysoką jakość produktu. Teraz, proces kontroli jakości będzie jeszcze bardziej zaawansowany. Budowane auta będą przechodziły nowe testy akustyczne czy szczelności nadwozia.

Wymagane jest również zwiększenie powierzchni logistycznej. Jest to potrzebne szczególnie w przypadku nadwoziowni, która już w 2025 roku wzbogaci się o dwupiętrowe regały wysokiego składowania. Pomieszczą się tam elementy do elektrycznego Taycana oraz dwudrzwiowych aut sportowych.

Fabryka Porsche Stuttgart-Zuffenhausen
Jeszcze kilka testów zanim Porsche 911 trafi do klienta

Porsche nadal ma w swojej ofercie auta z silnikami benzynowymi V8. Jednostki te są składane właśnie w Stuttgarcie-Zuffenhausen i trafiają do modeli Cayenne i Panamera.

Od 2024 roku, w tym samym miejscu będzie się odbywał montaż jednostek elektrycznych dla zupełnie nowego elektrycznego SUV-a. Mowa tutaj o kolejnej generacji Macana.

Fabryka Porsche Stuttgart-Zuffenhausen
Nie widać końca kolejki świeżych egzemplarzy Porsche

Silniki zbudowane w Zuffenhausen będą następnie transportowane do Lipska. Tam, w drugiej wielkiej fabryce Porsche będzie się odbywał całkowity montaż auta. Elektryczny Macan trafi do salonów w 2024 roku.

Źródło: Porsche, motofilm.pl