Ford Ranger Raptor trafił pod nóż polskiej firmy. Modyfikacje wnętrza to ich “popisowe danie”

Ford Ranger Raptor to zdecydowanie jeden z najciekawszych pickupów dostępnych na polskim rynku. Miałem już przyjemność testować ten model i to dwukrotnie.

Ten amerykański wóz ma bardzo rasowy charakter i trudno jest wskazać jakiekolwiek braki. Polacy z firmy Carlex Design uznali jednak, że da się to auto jeszcze nieco poprawić.

Polacy poprawili Raptora

Oto Ranger Raptor w wydaniu nazwanym CRX T-Rex. Wspomniana wyżej marka kojarzona jest głównie za sprawą modyfikacji wykonywanych we wnętrzach, ale tutaj zmiany dotyczą również wyglądu zewnętrznego.

Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design
Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design

Biała karoseria przyozdobiona jest czarnymi i pomarańczowymi naklejkami, a na pace zamontowano dodatkowe orurowanie. Największe wrażenie robią jednak poszerzenia nadkoli i wykończenie zderzaków oraz kilku detali.

Elementy te zostały wykończone czarną farbą strukturalną Line-X, która zabezpiecza przed uszkodzeniami w najtrudniejszych warunkach. Seryjne felgi zostały zastąpione obręczami o średnicy 18 cali, na które naciągnięto terenowe opony.

Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design
Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design

Wisienką na torcie są karbonowe końcówki układu wydechowego i dodatkowe oświetlenie Lazer zamontowane na dachu. Całość prezentuje się naprawdę imponująco.

Najwięcej wydarzyło się jednak we wnętrzu. Tutaj zdecydowano się na zastosowanie pomarańczowej tapicerki oraz czarnych akcentów. Zupełnie nowe fotele obszyto skórą, a podsufitkę wykończono alcantarą.

Zmodyfikowane zostały niemal wszystkie elementy, w tym również kierownica, dźwignia skrzyni biegów, kratki nawiewów czy panele drzwi. Już seryjne wnętrze robi duże wrażenie, ale tutaj wszystko wkroczyło na jeszcze inny poziom.

Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design
Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design
Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design
Ford Ranger Raptor CRX T-Rex Carlex Design

Ford Ranger Raptor bez przyrostu mocy

Nie wiadomo nic na temat ewentualnych zmian pod maską. Moim zdaniem nie są one konieczne, gdyż seryjna jednostka 3.0 V6 oferuje wystarczająco dużo mocy.

Na wszystkie cztery koła trafiają 292 konie mechaniczne i 491 niutonometrów momentu obrotowego. Auto potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 180 km/h.

Cennik seryjnego Raptora 3.0 w polskich salonach startuje aktualnie od kwoty 307 250 złotych netto. Ranger CRX T-Rex zmodyfikowany przez Carlex Design to wydatek 99 900 euro netto, czyli około 433 500 złotych netto.

Źródło: Carlex Design, motofilm.pl