Elektryczny Peugeot E-308 to ponad 400 kilometrów zasięgu. Trzeba za niego jednak słono zapłacić

Na polski rynek udało się już wprowadzić elektryczną wersję popularnego modelu marki Peugeot. Klienci mogą już zamawiać bezemisyjną odmianę E-308 oraz E-308 SW.

Strasznie długo musieliśmy czekać na ten moment. Oficjalna premiera hatchbacka i kombi segmentu C z napędem elektrycznym odbyła się we wrześniu 2022 roku.

Peugeot chwali się, że model E-308 SW jest pierwszym w pełni elektrycznym kombi zaprojektowanym przez europejskiego producenta. Wydaje mi się, że komuś wypadł tu z głowy Porsche Taycan Sport Turismo.

Peugeot e-308
Peugeot e-308

Jaki napęd uzyskał Peugeot E-308?

Klient nie ma dużego wyboru jeśli chodzi o układ napędowy w Peugeocie E-308. Dostępny jest wyłącznie jeden silnik i jedna pojemność akumulatora trakcyjnego.

Na przedniej osi zamontowano jednostkę elektryczną, która generuje moc 156 koni mechanicznych oraz 260 niutonometrów momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy w hatchbacku i 10 sekund w kombi. Prędkość maksymalna została ograniczona do 170 km/h.

W podłodze ukryto akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh (51 kWh netto). Producent obiecuje, że w cyklu miejskim przejedziemy na jednym ładowaniu od 505 do 529 kilometrów (WLTP). Średnie zużycie energii ma wynosić nawet 12,7 kWh/100 km.

Peugeot e-308
Peugeot e-308

Ładowanie może się odbywać z mocą do 100 kW, więc w idealnych warunkach na uzupełnienie stanu baterii od 0 do 80 procent poczekamy około 35 minut. Ze zwykłego gniazdka będą to 33 godziny i 40 minut, a z 11 kW wallboxa – 5 godzin i 30 minut.

No to ile kosztuje ten francuski elektryk?

Peugeot E-308 dostępny jest tylko w dwóch wyższych poziomach wyposażenia: Allure oraz GT. Nie uświadczymy elektrycznego 308 w wydaniu Active Pack.

Wersja wyposażenia Allure daje w standardzie między innymi: pakiety Safety Plus i Drive Assist, kamerę cofania, 17-calowe felgi, przyciemniane szyby czy 2-strefową klimatyzację.

Peugeot e-308 SW
Peugeot e-308 SW

Za Peugeota E-308 Allure, czyli najtańszy wariant elektryczny, trzeba zapłacić 192 500 złotych. Bardziej praktyczna odmiana kombi, czyli E-308 SW, to już wydatek 197 500 złotych.

Druga opcja to Peugeot w wersji GT. Tutaj dodatkowo otrzymujemy w cenie takie elementy jak: 18-calowe felgi, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, reflektory Matrix LED czy 10-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu.

Tak bogato wyposażony Peugeot E-308 w wersji hatchback to wydatek 202 800 złotych. Nieco droższe oczywiście jest kombi, za które zapłacimy 208 800 złotych.

Polscy dilerzy Peugeota już czekają na Twoje zamówienie. Wśród konkurencyjnych modeli można wymienić chociażby bliźniaczego pod względem technologicznym Opla Astrę Electric, która została wyceniona bardzo podobnie.

Źródło: Peugeot, motofilm.pl