BMW odjechało swoim konkurentom i nie da się dogonić. Audi i Mercedes zostały daleko w tyle

Audi, BMW i Mercedes to najwięksi niemieccy producenci samochodów klasy premium, którzy od wielu lat toczą walkę o klientów. Jedni czy drudzy mogą zbierać większą rzesze fanów, ale ostatecznie to wyniki sprzedaży świadczą o popularności.

Nastał okres podsumowań pierwszych trzech kwartałów roku. Wiele marek publikuje informacje dotyczące liczby sprzedanych pojazdów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku.

Komu z niemieckiej „Wielkiej Trójcy” poszło najlepiej?

Jeśli chodzi o porównanie trzech wymienionych wyżej marek, to najbardziej mogą się ucieszyć fani producenta z Bawarii. BMW odnotowało najlepszą sprzedaż, choć nie najwyższy wzrost względem 2022 roku.

Od stycznia do września 2023 roku włącznie, klientom dostarczono 1,62 miliona nowych samochodów marki BMW. Jest to wynik o 5,7 procenta lepszy niż w tym samym okresie 2022 roku.

2024 BMW iX2 xDrive30
BMW ma wielką nadzieję na sukces nowej generacji X2

Na drugim miejscu uplasował się Mercedes-Benz. Producentowi posiadającemu swoją główną siedzibę w Stuttgarcie nie udało się dogonić konkurencji z Monachium.

Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2023 roku, klienci odebrali 1,52 miliona egzemplarzy pachnących nowością aut. Zabrakło więc „zaledwie” 100 tysięcy samochodów do wyniku BMW.

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain
Uterenowiona Klasa E All-Terrain jest świetną alternatywą dla SUV-a

Tak czy siak, Mercedes również zanotował wzrost, ale tylko o 2 procent w stosunku do roku 2022. Najlepiej pod tym względem wypadło natomiast Audi, które z kolei uplasowało się na trzeciej pozycji jeśli chodzi o sprzedaż.

Swojego nowego auta z czterema pierścieniami doczekało się 1,38 miliona klientów od stycznia do września 2023 roku. Niemcy z Ingolstadt mogą się natomiast pochwalić największym przyrostem względem roku 2022, który wyniósł aż 16,2 procenta.

Audi Q4 Sportback e-tron
Odświeżone Audi Q4 Sportback e-tron wygląda bardzo atrakcyjnie

A co z elektrykami?

Dokładnie tak samo wygląda pozycjonowanie na podium, jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym. Z miesiąca na miesiąc zyskują one na popularności.

BMW i7 M70 xDrive
Oto najbardziej luksusowa elektryczna limuzyna na rynku

BMW udało się sprzedać najwięcej bezemisyjnych aut, bo aż 217 138 egzemplarzy. Mercedes znalazł 174 471 klientów na bezszelestne samochody ze swojej oferty. Z salonów Audi natomiast wyjechało około 123 000 takich samochodów.

Źródło: Audi, BMW, Mercedes, motofilm.pl