Na początku kwietnia 2023 roku byliśmy świadkami premiery nowej generacji dostawczego Forda. Swoja premierę miał bowiem model Transit Courier.
Głównym elementem prezentacji była w pełni elektryczna wersja E-Transit Courier. Auto w takiej odmianie trafi jednak na rynek nieco później niż jego odpowiedniki z napędem spalinowym.
Zobacz również
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 zł
Skoda Octavia znów hitem. Za 900 zł zyskuje wyższy prześwit, a bagażnik ma 600 litrów. Idealna alternatywa dla SUV-a
Stylowy crossover Fiata za 72 300 zł, którego boją się Dacia i chińskie marki. Prześwit i bagażnik 413 litrów przemawiają za nimStandardowy Ford Transit Courier trafił właśnie do polskich salonów, a my poznaliśmy jego cennik. Ten dostawczak dostępny jest u nas w trzech wersjach wyposażenia i trzech wariantach napędowych.
Klienci mają do dyspozycji benzynowy silnik 1.0 EcoBoost oferowany w wersji o mocy 100 lub 125 koni mechanicznych. Miłośnicy jednostek wysokoprężnych docenią motor 1.5 EcoBlue o mocy 100 koni mechanicznych.

Wszystkie wspomniane wyżej opcje posiadają napęd na przednią oś i 6-biegową manualną skrzynię. Jedynie wariant 1.0 EcoBoost 125 KM może być połączony z 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem.
Startuje od 81 750 zł netto
Podstawowy poziom wyposażenia Trend oferuje w standardzie między innymi: tylne czujniki parkowania, tempomat, wirtualny kokpit, 8-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto czy rozbudowany pakiet asystentów wspomagających kierowcę. Za najtańszego Forda Transita Courier zapłacisz 81 750 złotych netto.
Wyższa wersja wyposażenia nosi nazwę Limited. Tutaj dodatkowo otrzymujemy takie elementy jak: automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu, kamerę cofania czy kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryte materiałem Sensico. Cennik tej wersji startuje od 88 950 złotych netto.

Najdroższą opcją jest wariant Active. Jego cennik startuje od 91 350 złotych netto. Tutaj w standardzie otrzymujemy dodatkowo relingi dachowe czy 17-calowe felgi.
Opcjonalnie możemy dokupić światła do jazdy dziennej LED, podgrzewane fotele z przodu, system nawigacji, adaptacyjny tempomat czy podgrzewaną przednią szybę. Dilerzy już przyjmują zamówienia od klientów.

W pełni elektryczny wariant, czyli Ford E-Transit Courier, pojawi się na polskim rynku dopiero pod koniec 2024 roku. Możemy się oczywiście spodziewać dużo wyższej ceny.



