Nowe modele MINI już w polskich salonach. Na rynek wkracza sprzedaż bezpośrednia

Zupełnie nowa generacja samochodów marki MINI wkracza na polski rynek. Dwa modele, które zadebiutowały na początku września 2023 roku, pojawiły się już w polskim cenniku.

Klienci mogą już składać rezerwację na elektrycznego MINI Coopera oraz spalinową wersję MINI Countryman. Bezemisyjna odmiana większego modelu pojawi się nieco później.

Oto zupełnie nowe elektryczne MINI Cooper E i SE (2023). Ma projektor na desce rozdzielczej i okrągły ekran OLED (wideo)

Ile kosztuje elektryczny MINI Cooper?

MINI Cooper dostępny jest w dwóch wariantach napędowych: E oraz SE. Do dyspozycji są też cztery „style”, czyli wersje wyposażenia: Essential, Classic, Favoured i John Cooper Works.

Aby wyjechać nowym „małym” elektrycznym MINI z salonu trzeba przygotować co najmniej 153 300 złotych. W tej cenie otrzymamy 3-drzwiowego MINI Coopera E z w wersji Essential.

Na pokładzie znajduje się 184-konny silnik, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Akumulator ma pojemność 40,7 kWh i na jednym ładowaniu przejedziemy od 295 do 305 kilometrów (WLTP).

MINI Cooper E SE polski cennik 2024
MINI Cooper E SE polski cennik 2024

Lista wyposażenia standardowego obejmuje między innymi diodowe lampy z przodu i z tyłu, okrągły wyświetlacz OLED o średnicy 24 centymetrów, opcję ładowania prądem stałym z mocą do 95 kW, aktywny tempomat, nawigację i licznych asystentów kierowcy.

Mocniejszy model, czyli MINI Cooper SE w tej samej wersji wyposażenia to wydatek 171 700 złotych. Silnik elektryczny generuje tu 218 koni mechanicznych, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,7 sekundy.

W wersji SE pojawia się również większy akumulator. Ma on pojemność 54,2 kWh i pozwala na pokonanie dystansu od 389 do 402 kilometrów (WLTP).

2024 MINI Cooper SE
2024 MINI Cooper SE
2024 MINI Cooper SE
2024 MINI Cooper SE

Najdroższą kombinacją 3-drzwiowego MINI jest Cooper SE w wydaniu John Cooper Works. Za taki egzemplarz musimy zapłacić co najmniej 209 200 złotych brutto.

Wyposażenie standardowe obejmuje tu między innymi: 18-calowe felgi, sportową kierownicę, czarne obramowania przednich i tylnych lamp czy sportowe fotele wykończone ekologiczną skórą Vescin.

Polski cennik nowego Countrymana

W przypadku większego modelu, czyli MINI Countryman, również mamy dostępne cztery style: Essential, Classic, Favoured oraz John Cooper Works. Pod maską spalinowej odmiany pracuje benzynowy silnik o mocy 156 koni mechanicznych współpracujący z 20-konnym napędem elektrycznym.

2024 MINI Countryman
2024 MINI Countryman
2024 MINI Countryman
2024 MINI Countryman

Auto posiadające napęd na przednie koła potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy. Najtańsza odmiana, czyli MINI Countryman C Essential to wydatek 148 800 złotych.

W przypadku linii John Cooper Works mamy dostępne aż dwa warianty napędowe. Oprócz 170-konnego auta z napędem na przód (za 183 900 złotych), można kupić wersję JCW ALL4.

MINI Countryman polski cennik 2024
MINI Countryman polski cennik 2024

Mamy tu napęd na cztery koła o mocy aż 300 koni mechanicznych. Tak mocna jednostka napędowa pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Aby wyjechać takim modelem z salonu musimy być przygotowani na wydatek 222 000 złotych.

Już od 1 stycznia 2024 roku, grupa BMW planuje wprowadzenie nowego systemu sprzedaży aut marki MINI. Na trzech rynkach, w tym w Polsce, pojawi się model sprzedaży bezpośredniej.

Oprócz naszego kraju, zabieg ten zastosowany będzie we Włoszech oraz w Szwecji. Kolejne kraje będą włączane do tego programu sukcesywnie w najbliższej przyszłości.

„Klienci, partnerzy handlowi i BMW Group w równym stopniu skorzystają z nowego modelu sprzedaży. Zapewni on klientom przejrzystość cen dzięki jednolitym cenom za dany model pojazdu w całym kraju. Ponadto w ramach przejścia na model agencyjny BMW Group digitalizuje cały proces zakupu. W przyszłości klienci będą mogli nie tylko swobodnie wybierać między zakupami fizycznymi i cyfrowymi, ale także płynnie przechodzić pomiędzy tymi dwiema metodami. Będzie to możliwe dzięki zintegrowanemu systemowi IT. Jednocześnie klient nadal będzie miał dostęp do gęstej sieci dystrybucyjnej.”

Przejście na sprzedaż bezpośrednią z partnerami handlowymi jest kluczowym kamieniem milowym w naszej reorganizacji sprzedaży rozpoczętej w 2020 roku. Nowy model sprzedaży umożliwi bezpośrednią komunikację z naszymi klientami, a tym samym zapewni BMW Group bezpośredni kontakt z nimi — mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. — Naszym celem jest zwiększenie satysfakcji klienta i doświadczenia marki dzięki nowemu modelowi dystrybucji oraz zaoferowanie klientowi najlepszego doświadczenia premium w branży — dodaje Pieter Nota.

W przypadku marki BMW model sprzedaży bezpośredniej zaplanowany jest na 2026 rok. Podobny zabieg zaczynają stosować inni gracze, tacy jak chociażby grupa Stellantis czy koncern VAG.