Polski klient Bugatti przyjechał po odbiór Chirona Pur Sport. „Pełny potencjał nie od razu”

Polski showroom Bugatti mieści się w Katowicach, w niezwykle klimatycznym miejscu noszącym nazwę La Squadra. Ostatnio pojawiają się tam coraz ciekawsze i coraz bardziej wyjątkowe samochody.

Bardzo możliwe, że trafiłeś w sieci na zdjęcia i nagrania ukazujące takie rodzynki jak Koenigsegg Jesko czy Bugatti Chiron Super Sport. Niedawno zawitał tam również najmocniejszy samochód elektryczny, czyli Rimac Nevera.

Polacy kupili Bugatti Chiron Super Sport i Koenigsegga Jesko za ponad 30 mln zł z podatkami. “Polskie blaszki i 480 km/h”

La Squadra postanowiła wykorzystać okazję i nakręciło krótki film przedstawiający czynności, które należy wykonać przed wydaniem tak unikatowego auta klientowi. Tym razem bohaterem nagrania jest Bugatti Chiron.

Prosto z Francji przyjechał do Katowic czarny egzemplarz limitowanej do 60 egzemplarzy wersji Pur Sport. Trzeba było go przygotować, aby klient podczas odbioru poczuł się jak najbardziej wyjątkowo.

Przez ponad 10 dni roboczych zabezpieczano całą karoserię, szyby, felgi, reflektory oraz wnętrze folią PPF i powłokami hydrofobowymi. Nie można było skorzystać z formatek, więc wszystkie elementy oklejano z brytu.

Bugatti Chiron Pur Sport
Bugatti Chiron Pur Sport

Teraz właściciel może się czuć nieco pewniej, gdyż zdecydowana większość uszkodzeń mechanicznych nie będzie już tak niebezpieczna. Wszelkie odpryski czy wżery w lakierze po ptasich odchodach przestają być problemem.

Problemem dla nabywcy Bugatti może być konieczność powstrzymywania się od mocnego wciskania gazu. Producent zaleca spokojną jazdę przez 1000-1500 kilometrów i nie przekraczanie 2/3 wartości obrotów.

Bugatti Chiron Pur Sport
Bugatti Chiron Pur Sport

Wtedy wystarczy wymienić olej i filtry, co w przypadku Chirona Pur Sport nie jest tanią „zabawą”. Według informacji dostępnych w sieci może to się wiązać z wydatkiem nawet 100 000 złotych.

Dopiero wtedy właściciel będzie mógł skorzystać z pełnego potencjału poczwórnie turbodoładowanego silnika W16 o pojemności 8.0 litrów. Generuje on 1500 koni mechanicznych i 1600 niutonometrów.

Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 2,3 sekundy, czyli najszybciej spośród wszystkich wersji Chirona. Jak już wspominaliśmy, prędkość maksymalną ograniczono do 380 km/h, gdyż jest to wariant, który ma dawać jak najwięcej frajdy z jazdy po zakrętach i liczy się tu duży docisk aerodynamiczny.

Bugatti Chiron Pur Sport jest tez jedną z najdroższych odmian tego modelu. Bazowa cena netto to 3 800 000 euro, czyli około 17 500 000 złotych. Bardzo miło jest zobaczyć tak unikatowe auto z polskimi tablicami rejestracyjnymi.

Tak brzmi “polskie” Bugatti Chiron. “Pani na przejściu musiała być w szoku, gdy to zobaczyła” (wideo)

Gratulujemy świeżo upieczonemu właścicielowi. Mamy nadzieję, że auto nie jest traktowane wyłącznie jako inwestycja i nie będzie głównie spoczywało w garażu nabierając na wartości.