Nowa generacja BMW X1 miała swoją premierę w czerwcu 2022 roku. Z czasem do oferty dołączają kolejne warianty napędowe, aby klienci mieli jeszcze szerszy wybór.
Właśnie poznaliśmy polski cennik dwóch kolejnych odmian, które stoją na zupełnie przeciwnych biegunach. W polskim konfiguratorze pojawiły się bowiem: iX1 eDrive20 oraz X1 M35i xDrive.
Pierwszy z nich wkracza do oferty jako najtańszy samochód elektryczny marki BMW. Niedawno mieliśmy okazję przetestować mocniejszą odmianę xDrive30.
BMW iX1 eDrive20 oferuje elektryczny napęd na przednią oś o mocy 204 koni mechanicznych. Na pokładzie znajduje się bateria o pojemności 64,8 kWh netto, która ma zapewnić zasięg od 430 do 474 kilometrów (WLTP) w cyklu mieszanym.
Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Średnie zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym deklarowane przez producenta to od 17,2 do 15,4 kWh/100 km (WLTP).
Załapiesz się na „rządowy rabat”
Polski cennik tego modelu startuje od 220 000 złotych. BMW podkreśla, że samochód ten łapie się na dopłatę z programu rządowego „Mój Elektryk”. Dzięki niej, na nasze konto może wrócić nawet do 27 000 złotych.
Druga nowość w polskim cenniku skierowana jest do osób szukających zdecydowanie bardziej sportowych wrażeń z jazdy. Mowa oczywiście o BMW X1 M35i xDrive.
Pod maską tego wariantu pracuje 2.0 litrowy motor R4, który napędza wszystkie cztery koła. Kierowca ma do dyspozycji moc 300 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 400 niutonometrów.
W przypadku X1 M35i xDrive przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,4 sekundy. Wjeżdżając na niemiecką autostradę będziemy w stanie rozpędzić się aż do 250 km/h.
Za tę sportową odmianę kompaktowego SUV-a BMW życzy sobie 265 000 złotych. To o 8 000 złotych więcej niż elektryczny wariant iX1 xDrive30 zapewniający moc 313 koni mechanicznych.