Tak wygląda nowy Volkswagen Passat Variant B9 (2023). Mieliśmy problem, bo Niemcy nie zrobili mu ani jednego ładnego zdjęcia (wideo)

Nareszcie nadszedł ten długo wyczekiwany moment. Niemiecki producent z Wolfsburga zaprezentował nam zupełnie nową generację jednego ze swoich najbardziej znanych modeli.

Oto nowy Volkswagen Passat dziewiątej już generacji B9. Niemcy już od jakiegoś czasu karmili nas różnego rodzaju informacjami na jego temat. Widzieliśmy również kilka zdjęć, jeszcze przed premierą.

Mamy zdjęcie zupełnie nowego Volkswagena Passata Variant B9 (2024). Internauci już narzekają na nową stylistykę. “Zepsuli go”

Teraz przyszła pora na oficjalny debiut i przedstawienie wszystkich szczegółów dotyczących Passata. Stało się to dokładnie 50 lat po premierze pierwszej generacji. Na całym świecie jeżdżą już ponad 34 miliony egzemplarzy tego modelu.

2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9

Pierwszą, bardzo istotną zmianą, jest dostępność rodzajów nadwozia. Volkswagen zdecydował, że nowy Passat B9 będzie sprzedawany wyłącznie jako Variant, czyli kombi.

Nowy Volkswagen Passat B9 to też pierwsza generacja, której nie zamówimy już z manualną skrzynią biegów. Taki zabieg pozwolił na uzyskanie bardziej praktycznego wnętrza.

Zrezygnowano z lewarka zmiany biegów umieszczonego w konsoli centralnej. Teraz, przy kierownicy znajdziemy podobną dźwignię jak w modelach elektrycznych z rodziny ID.

2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9

W kompletnie przeprojektowanym wnętrzu od razu rzuca się w oczy wielki ekran centralny, który może mieć przekątną 12,9 lub nawet 15 cali. Zrezygnowano niestety z wszelkich fizycznych przełączników.

Pod wyświetlaczem znajdziesz touchpad, który steruje ustawieniami temperatury czy głośności. Na szczęście, jest on nareszcie podświetlany i używanie go w nocy nie będzie już problematyczne.

Wnętrze Passata urosło i pasażerowie będą w stanie to odczuć. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, udało się wygospodarować około 5 centymetrów więcej przestrzeni na nogi.

2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9

Pojemniejszy jest również bagażnik, w którym zmieścimy teraz nawet 690 litrów. Składając oparcia tylnej kanapy możemy zwiększyć tę przestrzeń do 1920 litrów.

Stylistyka zewnętrzna nowego Volkswagena Passata jest czymś, do czego z pewnością wielu klientów będzie musiało się przyzwyczaić. My mamy nadzieję, że na żywo będzie się to prezentowało nieco lepiej niż na zdjęciach.

Spotkał na drodze “elektrycznego VW Passata” kombi. “Muszą się pospieszyć z premierą” (wideo)

Passat B9 naszpikowany jest nową technologią. Wśród licznych asystentów kierowcy znajdziemy system Park Assist Pro z funkcją pamięci. Auto potrafi zapamiętać ostatnie 50 metrów trasy przed zaparkowaniem i wyjechać z miejsca parkingowego po wywołaniu przez smartfona.

2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9

Jest też nowe, opcjonalne zawieszenie DCC Pro. Po raz pierwszy zastosowano amortyzatory z technologią dwuzaworową, co pozwala połączyć świetne właściwości jezdne z maksymalnym komfortem jazdy.

O wygodę zadbają fotele z funkcją masażu realizowaną poprzez układ aż 10 poduszek umieszczonych w każdym z przednich foteli. Auto jest też dużo lepiej wyciszone od poprzednika.

Co ciekawe, nowy Passat nie będzie już produkowany w Niemczech. Fabryka w Emden zajmie się teraz montażem modeli ID.4 i ID.7, a Passat wyjedzie z zakładów w stolicy Słowacji, czyli w Bratysławie.

Klienci z pewnością będą zadowoleni z bardzo szerokiej gamy silnikowej Passata. W ofercie pojawi się aż osiem układów napędowych, w tym mocne jednostki wysokoprężne.

2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9

Największą nowością są dwie hybrydy typu plug in. Pod maską pracuje benzynowy silnik o pojemności 1.5 TSI evo2. Wersja eHybrid dostępna będzie w wariantach o mocy 204 i 272 koni mechanicznych.

Na pokładzie tych odmian znajdziesz akumulator o pojemności 19,7 kWh netto, który ma zapewnić przejechanie około 100 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Dzięki złączu CCS naładujemy baterię z mocą nawet do 50 kW.

Klient może również wybrać miękką hybrydę 1.5 eTSI o mocy 150 koni mechanicznych. Jednostka ta przekształca energię kinetyczną w elektryczną i umożliwia „żeglowanie” bez silnika spalinowego.

Oprócz tego, w ofercie znalazło się miejsce dla klasycznych silników benzynowych 2.0 TSI o mocy 204 i 265 koni mechanicznych. Wysokoprężne 2.0 TDI dostępne będą w trzech wariantach o mocy 122, 150 i 193 koni mechanicznych.

2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9
2024 Volkswagen Passat Variant B9

Topowe odmiany, czyli 2.0 TSI 265 oraz 2.0 TDI 193 w standardzie wyposażone są w układ napędu na cztery koła 4MOTION. Pozostałe wersje posiadają napęd na przednią oś.

Oto polski cennik “elektrycznego następcy Volkswagena Passata”. Na podstawę ID.7 Pro przygotuj prawie 3 stówy

Pierwszy publiczny pokaz Volkswagena Passata Variant B9 odbędzie się w dniach 5-9 września na targach IAA Mobility w Monachium. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży dopiero w pierwszym kwartale 2024 roku. Chwilę wcześniej poznamy jego polski cennik.

https://youtu.be/40TJLyC2aEU