Mercedes-AMG GT 63 S o mocy 1196 KM (wideo)

Najmocniejszym obecnie dostępnym Mercedesem-AMG w ofercie jest model GT 63 S E Performance 4MATIC+. 4.0 litrowy silnik V8, działający w układzie hybrydowym, generuje 843 konie mechaniczne oraz 1400 niutonometrów.

Nieco niżej w hierarchii jest wariant bez hybrydy, czyli GT 63 S 4MATIC+. Tutaj kierowca ma do dyspozycji moc 639 koni mechanicznych oraz 900 niutonometrów.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX

930 KM i 1550 Nm w Mercedesie-AMG GT od Brabusa. “Więcej mocy! Auto wytrzyma” (wideo)

Tuner Renntech zajął się właśnie tym drugim modelem. Rezultat, jaki udało się mu osiągnąć jest wręcz przerażający. Pod maską pojawiło się sporo nowych elementów.

Renntech RIIIX, bo taką nazwę nosi zmodyfikowany Mercedes, to limitowana edycja. Nie wiemy niestety, jak wiele pakietów zostanie sprzedanych.

Koszt zakupu to natomiast około 400 000 złotych, ale mowa tutaj o samych modyfikacjach. Do tego należy oczywiście doliczyć seryjny egzemplarz Mercedesa-AMG GT 63 S, który w polskich salonach kosztuje minimum 947 600 złotych.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC Renntech RIIIX

Tunerowi udało się natomiast uzyskać moc aż 1196 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 1257 niutonometrów. Przyspieszenie od 0 do 96 km/h zajmuje 2,44 sekundy.

Dystans 1/4 mili możemy tym rodzinnym autem pokonać w czasie 9,9 sekundy, osiągając na mecie prędkość 224 km/h. Dysponowanie taką mocą to już nie są przelewki.

4-drzwiowe coupe od Mansory. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ma 880 KM i 1490 Nm

Oprócz zmian pod maską, Renntech oferuje również szereg modyfikacji stylistycznych. Są karbonowe dodatki nadwozia, nowe felgi i specjalne oklejenie.