Peugeot 2008 drugiej generacji to jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów segmentu B w Europie. Od debiutu, który nastąpił w 2019 roku, sprzedano około 700 000 egzemplarzy.
Auto oferowane jest również w wydaniu w pełni elektrycznym, które nosi nazwę e-2008. Było to pierwsze auto na rynku w tym segmencie, które oferowało bezemisyjny napęd. Ten model sprzedał się w liczbie około 75 000 sztuk.
> Peugeot e-308 (2022) oficjalnie. Ma 156 KM i przejedzie na jednym ładowaniu “ponad 400 km”
Teraz nadeszła pora na wprowadzenie odświeżonego Peugeota 2008 i e-2008. Samochód ten trafi do polskich salonów już latem 2023 roku, a w roku 2024 zyska nowy napęd hybrydowy.
Jeśli chodzi o stylistykę, nowe 2008 naprawdę może się podobać. Francuzi doskonale wiedzą jak narysować efektownie wyglądający samochód, który przykuwa uwagę na ulicy.
Do dyspozycji klientów oddane zostaną trzy wersje wyposażenia: Active, Allure i GT. Do tego każdy może wybrać jeden z czterech wariantów napędowych, w tym wspomniane wyżej w pełni elektryczne e-2008.
Pod maską spalinowego Peugeota 2008 możesz znaleźć benzynowy silnik 3-cylindrowy 1.2 PureTech o mocy 100 lub 130 koni mechanicznych. Dla wielbicieli diesli przygotowano opcję 1.5 BlueHDI generującą 130 koni mechanicznych.
100-konny silnik benzynowy dostępny jest tylko ze skrzynią manualną 6B. Wersja 1.2 PureTech 130 daje klientowi możliwość wyboru 8-stopniowego automatu EAT8, który natomiast jest standardem w przypadku silnika 1.5 BlueHDI.
Delikatne zmiany dotyczą Peugeota e-2008. Za napęd odpowiada tu nowy silnik elektryczny o mocy 156 koni mechanicznych, który zasilany jest z nieco większej baterii o pojemności 54 kWh.
Producent obiecuje, że w pełni naładowanym e-2008 przejedziemy do 406 kilometrów w cyklu mieszanym (WLTP). Korzystając z ładowarki o mocy 100 kW naładujemy auto od 20 do 80 procent w zaledwie 30 minut.
Polskiego cennika nowego Peugeota 2008 jeszcze nie znamy. Z pewnością zostanie on nam przedstawiony bliżej rynkowego debiutu, czyli już wkrótce.
Już na początku 2024 roku do gamy silnikowej Peugeota 2008 ma dołączyć wersja hybrydowa. Silnik benzynowy o mocy 136 koni mechanicznych będzie współpracował z dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią o 6 przełożeniach.
> Oto nowy Peugeot 508 po faceliftingu. Wygląda jeszcze lepiej, ale nadal brakuje silników (wideo)
Takie rozwiązanie ma pozwolić na oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie do 15 procent. Podczas jazdy po mieście nawet połowę dystansu pokonamy w trybie bezemisyjnym.