BMW pokazało jak powstaje najdroższy model w historii. “Przy malowaniu musimy użyć lasera”

W 2022 roku, dział BMW M obchodził swoje 50-te urodziny. Z tej okazji, przygotowano dla fanów marki mnóstwo ciekawostek, w tym kilka nowych modeli, które wpadły do oferty.

Jednym z najbardziej emocjonujących aut jest z pewnością BMW 3.0 CSL. Limitowane do zaledwie 50 egzemplarzy auto bazuje na BMW M4 Competition G82.

BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

BMW 3.0 CSL (2022) oficjalnie. Najdroższe auto w historii tej marki. Kosztuje fortunę (wideo)

Stylistycznie dość znacznie się od niego różni, gdyż zastosowano tu elementy, które mają nawiązywać do klasycznego BMW 3.0 CSL E9. Efekt końcowy jest naprawdę imponujący.

Pod maską pracuje silnik R6 o pojemności 3.0 litrów, który generuje moc 560 koni mechanicznych. Jest ona przekazywana na tylną oś za pomocą ręcznej skrzyni biegów.

BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

BMW 3.0 CSL jest oficjalnie najdroższym nowym modelem w historii marki. Cena sięga kosmicznych 800 000 euro netto, czyli około 5 milionów złotych po dodaniu wszelkich podatków.

Producent opublikował obszerną galerię prezentującą proces budowy tego modelu. Oddelegowano do tego 30 osób, które ręcznie zajmują się montażem BMW 3.0 CSL.

BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

Pojechał nowym BMW M4 CSL na hamownię i wynik go zadziwił. “BMW nas oszukało” (wideo)

Proces ten trwa około dwóch tygodni, z czego dużą część zajmuje ręczne malowanie elementów karoserii. Aby dopasować paski w kolorach M na poszczególnych elementach, trzeba używać lasera.