Jak już zapewne wiesz, rok 2022 jest bardzo ważny dla BMW, a szczególnie dla działu BMW M GmbH. Świętują oni bowiem swoje 50-te urodziny i przygotowali z tej okazji mnóstwo „atrakcji”.
W tym roku poznaliśmy wiele nowych modeli. Zaprezentowano już na przykład BMW M2, BMW M4 CSL, BMW XM czy nową generację Serii 7. Żadne z tych aut nie jest natomiast tak wyjątkowe jak to.
Oto hołd dla modelu, który jest uznawany za pierwsze auto przygotowane przez BMW M. Dla produkowanego w latach 1971-1975 modelu 3.0 CSL E9.
Na załączonych materiałach widzisz nowe BMW 3.0 CSL, które zostanie wyprodukowane w liczbie tylko 50 egzemplarzy. Bazuje ono technologicznie na BMW M4 G82.
Wyróżnia się ono stylistycznie dość mocno od tego modelu. Mamy tu poszerzone nadwozie, zmodyfikowane nerki, reflektory i wielkie zintegrowane skrzydło z tyłu.
Samochód jest budowany ręcznie przez zespół 30 wykwalifikowanych pracowników. Proces produkcji jednego egzemplarza może zająć nawet do 10 dni. Samo ręczne malowanie elementów trwa do 6 dni.
Wnętrze mocno przypomina to, znane nam z modelu M4. Pojawiły się tam natomiast karbonowe fotele kubełkowe, biała gałka zmiany biegów i mnóstwo alcantary. Nie ma oczywiście tylnej kanapy, która niepotrzebnie zwiększała masę.
Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik R6 o pojemności 3.0 litrów. W tym przypadku generuje on moc 560 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 550 niutonometrów.
Trafia to wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Nie da się tego samochodu kupić z 8-biegową skrzynią automatyczną.
Inżynierowie zaszaleli jeśli chodzi o redukcję masy. Nowe BMW 3.0 CSL waży zaledwie 1270 kilogramów, czyli o 455 kilogramów mniej niż M4 Competition, oraz o 355 kilogramów mniej niż M4 CSL.
Każde auto będzie pomalowane lakierem Alpine White, który przyozdobiony będzie specjalnymi pasami w kolorach charakterystycznych dla literki M. Świetnie komponują się z tym 20- i 21-calowe felgi w kolorze złotym.
Największe wrażenie robi zdecydowanie cena. Nie została ona oficjalnie ujawniona, ale w wielu źródłach powtarza się jedna kwota. 750 000 euro netto. Przeliczając to na złotówki i doliczając podatki możemy więc przyjąć, że BMW 3.0 CSL to wydatek ponad 5 milionów złotych.