BMW 3.0 CSL (2022) oficjalnie. Najdroższe auto w historii tej marki. Kosztuje fortunę (wideo)

Jak już zapewne wiesz, rok 2022 jest bardzo ważny dla BMW, a szczególnie dla działu BMW M GmbH. Świętują oni bowiem swoje 50-te urodziny i przygotowali z tej okazji mnóstwo „atrakcji”.

W tym roku poznaliśmy wiele nowych modeli. Zaprezentowano już na przykład BMW M2, BMW M4 CSL, BMW XM czy nową generację Serii 7. Żadne z tych aut nie jest natomiast tak wyjątkowe jak to.

2022 BMW 3.0 CSL
2022 BMW 3.0 CSL

Oto hołd dla modelu, który jest uznawany za pierwsze auto przygotowane przez BMW M. Dla produkowanego w latach 1971-1975 modelu 3.0 CSL E9.

Na załączonych materiałach widzisz nowe BMW 3.0 CSL, które zostanie wyprodukowane w liczbie tylko 50 egzemplarzy. Bazuje ono technologicznie na BMW M4 G82.

2022 BMW 3.0 CSL
2022 BMW 3.0 CSL

Wyróżnia się ono stylistycznie dość mocno od tego modelu. Mamy tu poszerzone nadwozie, zmodyfikowane nerki, reflektory i wielkie zintegrowane skrzydło z tyłu.

Samochód jest budowany ręcznie przez zespół 30 wykwalifikowanych pracowników. Proces produkcji jednego egzemplarza może zająć nawet do 10 dni. Samo ręczne malowanie elementów trwa do 6 dni.

2022 BMW 3.0 CSL
2022 BMW 3.0 CSL

Wnętrze mocno przypomina to, znane nam z modelu M4. Pojawiły się tam natomiast karbonowe fotele kubełkowe, biała gałka zmiany biegów i mnóstwo alcantary. Nie ma oczywiście tylnej kanapy, która niepotrzebnie zwiększała masę.

Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik R6 o pojemności 3.0 litrów. W tym przypadku generuje on moc 560 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 550 niutonometrów.

2022 BMW 3.0 CSL
2022 BMW 3.0 CSL

Trafia to wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Nie da się tego samochodu kupić z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Inżynierowie zaszaleli jeśli chodzi o redukcję masy. Nowe BMW 3.0 CSL waży zaledwie 1270 kilogramów, czyli o 455 kilogramów mniej niż M4 Competition, oraz o 355 kilogramów mniej niż M4 CSL.

2022 BMW 3.0 CSL
2022 BMW 3.0 CSL

Każde auto będzie pomalowane lakierem Alpine White, który przyozdobiony będzie specjalnymi pasami w kolorach charakterystycznych dla literki M. Świetnie komponują się z tym 20- i 21-calowe felgi w kolorze złotym.

Największe wrażenie robi zdecydowanie cena. Nie została ona oficjalnie ujawniona, ale w wielu źródłach powtarza się jedna kwota. 750 000 euro netto. Przeliczając to na złotówki i doliczając podatki możemy więc przyjąć, że BMW 3.0 CSL to wydatek ponad 5 milionów złotych.