Projektant BMW próbuje przekonać do stylu XM. “Hybrydowy SUV ma przyciągać uwagę” (wideo)

Magiczna literka „M” obchodzi w tym roku 50-te urodziny. Niemiecki producent z Monachium przygotował dla nas wiele niespodzianek i oferta BMW poszerzyła się o kilka nowości.

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych z pewnością jest model XM. Jest to drugi, po BMW M1, samochód tej marki, który dostępny będzie tylko i wyłącznie w wydaniu z literką M.

Oto BMW XM (2022). Hybrydowy SUV z Niemiec został wyceniony na 935 tys. zł. Ma 653 KM (wideo)

BMW XM jest też pierwszym autem BMW M korzystającym z układu hybrydowego. Podwójnie turbodoładowana jednostka V8 o pojemności 4.4 litra współpracuje z silnikiem elektrycznym.

Łącznie mamy zatem do dyspozycji aż 653 konie mechaniczne oraz 800 niutonometrów momentu obrotowego. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h tego wielkiego SUV-a wynosi 4,3 sekundy.

W 2023 roku do oferty dołączy jeszcze szybszy wariant, gdzie otrzymamy moc 748 koni mechanicznych oraz 1000 niutonometrów. Póki co, klienci muszą się trochę oswoić ze stylistyką tego samochodu.

Chcieli “poprawić” wygląd BMW XM. Pomalowali je lakierem Sao Paulo Yellow z BMW M4 (wideo)

Być może pomoże im w tym obejrzenie załączonego nagrania wideo. CEO BMW M – Franciscus van Meel, oraz dyrektor działu projektowego BMW – Domagoj Dukec, opowiadają w nim o rozwiązaniach zastosowanych w modelu XM.