Ferrari było dla niego za ciche. Kupił wydech Akrapovic w cenie nowego BMW Serii 3 (wideo)

Zakup samochodu marki Ferrari to marzenie chyba wszystkich miłośników motoryzacji. Niektórym osobom, którym udało się tego dokonać, nie wszystko w aucie do końca pasuje i postanawiają coś w nim zmienić.

Właściciel przedstawionego na załączonym nagraniu wideo Ferrari F8 Spider chciał, aby jego egzemplarz był nieco bardziej wyjątkowy. Zastosowano więc kilka modyfikacji.

Posiadasz Ferrari F8 Tributo? Świętuj 30 urodziny razem z Akrapovicem (wideo)

Seryjne auto napędzane jest przez 3.9 litrowy silnik V8 biturbo. Generuje on 720 koni mechanicznych oraz 770 niutonometrów momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h zajmuje 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 340 km/h.

W tym egzemplarzu zdecydowano się na wymianę układu wydechowego. Wybór padł na zestaw renomowanej marki Akrapovic, który jest o 7,7 kilograma lżejszy od seryjnego.

Ferrari F8 Spider
Ferrari F8 Spider

Nie jest to jednak standardowy zestaw, a pochodzi on z limitowanej do zaledwie 30 sztuk serii Evolution Line 30th Anniversary świętującej 30-lecie słoweńskiej marki Akrapovic. To jedyny tego typu układ wydechowy w naszym kraju.

Oprócz zmiany barwy dźwięku, montaż tego wydechu pozwolił na uzyskanie dodatkowych 18 koni mechanicznych i 33 niutonometrów. Na szczęście Ferrari mocno się postarało i mimo napędu wyłącznie na tył, problemów z trakcją praktycznie nie ma.

ABT Sportsline to nie tylko Audi RS6. Polacy zamontowali ich pakiet do VW Multivana (wideo)

W sieci udało nam się znaleźć ofertę sprzedaży jednego z zestawów. Został on wyceniony na 40 000 dolarów, czyli około 180 000 złotych. Jest to obecnie najprawdopodobniej najdroższy układ wydechowy na świecie.