Zakup samochodu marki Ferrari to marzenie chyba wszystkich miłośników motoryzacji. Niektórym osobom, którym udało się tego dokonać, nie wszystko w aucie do końca pasuje i postanawiają coś w nim zmienić.
Właściciel przedstawionego na załączonym nagraniu wideo Ferrari F8 Spider chciał, aby jego egzemplarz był nieco bardziej wyjątkowy. Zastosowano więc kilka modyfikacji.
> Posiadasz Ferrari F8 Tributo? Świętuj 30 urodziny razem z Akrapovicem (wideo)
Seryjne auto napędzane jest przez 3.9 litrowy silnik V8 biturbo. Generuje on 720 koni mechanicznych oraz 770 niutonometrów momentu obrotowego. Sprint do 100 km/h zajmuje 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 340 km/h.
W tym egzemplarzu zdecydowano się na wymianę układu wydechowego. Wybór padł na zestaw renomowanej marki Akrapovic, który jest o 7,7 kilograma lżejszy od seryjnego.
Nie jest to jednak standardowy zestaw, a pochodzi on z limitowanej do zaledwie 30 sztuk serii Evolution Line 30th Anniversary świętującej 30-lecie słoweńskiej marki Akrapovic. To jedyny tego typu układ wydechowy w naszym kraju.
Oprócz zmiany barwy dźwięku, montaż tego wydechu pozwolił na uzyskanie dodatkowych 18 koni mechanicznych i 33 niutonometrów. Na szczęście Ferrari mocno się postarało i mimo napędu wyłącznie na tył, problemów z trakcją praktycznie nie ma.
> ABT Sportsline to nie tylko Audi RS6. Polacy zamontowali ich pakiet do VW Multivana (wideo)
W sieci udało nam się znaleźć ofertę sprzedaży jednego z zestawów. Został on wyceniony na 40 000 dolarów, czyli około 180 000 złotych. Jest to obecnie najprawdopodobniej najdroższy układ wydechowy na świecie.