Dyfuzor Mercedesa EQXX zwiększa zasięg. Ale Ty i tak będziesz nim szpanował w korku (wideo)

Podczas projektowania samochodów z napędem elektrycznym inżynierowie jeszcze większą wagę przyciągają do aerodynamiki. Nawet przeprojektowanie lusterek pozwala poprawić zasięg o kilka procent.

Głównie dlatego auta zasilane prądem wyglądają często bardzo futurystycznie, jak statki kosmiczne. Coraz częściej stosuje się nawet ruchome elementy, aby opływ powietrza zmieniał się w zależności od potrzeb.

Mercedes Vision AMG Concept oficjalnie. Ten elektryk ma “zniszczyć” Porsche Taycana (wideo)

Jedno z takich rozwiązań trafiło do koncepcyjnego Mercedesa Vision EQXX. Jego wersja produkcyjna nie będzie się znacznie różniła od tego, co już zdążyliśmy zobaczyć.

Pod tylnym zderzakiem pojawił się aktywny dyfuzor, który wysuwa się z dołu automatycznie przy prędkości 60 km/h. Zmniejsza on opór powietrza, dzięki czemu auto jest w stanie przejechać jeszcze więcej na jednym ładowaniu.

Mercedes może być dumny. Ich auto elektryczne z “palcem w nosie” przejechało ponad 1000 km

Podczas jednej z prób udało się nim przejechać 1008 kilometrów z Sindelfingen do Cassis. Po dotarciu do celu komputer pokładowy wskazywał jeszcze zasięg 140 kilometrów.

https://youtu.be/UYSHPvoNbzY