Polacy rozkręcili Ferrari F40 do ostatniej śrubki i złożyli od zera. Teraz jest jak nowe (wideo)

Ferrari F40 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych supersamochodów w całej historii motoryzacji. Któż nie kojarzy czerwonego auta z podnoszonymi reflektorami i wielkim skrzydłem w tylnej części nadwozia?

Na przełomie lat 80 i 90 ubiegłego wieku wyprodukowano ich zaledwie 1315 egzemplarzy. Dzisiaj są prawdziwą gratką dla kolekcjonerów prawdziwej motoryzacji.

Tak wygląda garaż podziemny jednego z polskich salonów. Siedziałbyś tam godzinami (wideo)

Za napęd Ferrari F40 odpowiada 2.9 litrowy silnik V8 biturbo. Generuje on moc 478 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 577 niutonometrów.

W katowickim serwisie Ferrari LaSquadra przez ostatnie miesiące można było spotkać aż dwie sztuki. Jedna z nich przeszła tam kompletny remont.

Polak odebrał 1 z 999 egzemplarzy Ferrari 812 Competizione. 830 KM ryczy jak szalone (wideo)

Obecnie prace dobiegają końca i wkrótce będzie można wybrać się na jazdę próbną. Największym problemem była dostępność części, które spływały do Katowic z całego świata.