Masa wrogiem przyspieszenia. Dodatkowa moc nie pomogła BMW i4 M50 w walce z M3 (wideo)

Podczas premiery pierwszego elektrycznego BMW ze znaczkiem M, czyli modelu i4 M50, świat motoryzacji zamarł. Niektórzy nie spodziewali się, że dożyją takiego momentu.

Niemcy chwalili się, że nowy samochód jest szybszy od bazowego BMW M3. Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz bezpośredni pojedynek i4 M50 z M3 w wersji Competition.

Wyścig z Audi powinien wyglądać inaczej. BMW chyba nas oszukuje co do mocy M440i (wideo)

Dla przypomnienia, spalinowe auto skrywa pod maską turbodoładowany, 3.0 litrowy silnik R6. Generuje on 510 koni mechanicznych i 650 niutonometrów momentu obrotowego.

Z kolei BMW i4 M50 posiada napęd na wszystkie koła, gdzie trafiają aż 544 konie mechaniczne i 794 niutonometry momentu obrotowego. Produkowane jest to przez dwie jednostki elektryczne.

Jak się okazało, lepsze parametry nie pozwoliły na wygraną i4 M50. Duże znaczenie miała tutaj masa pojazdu, która jest o 485 kilogramów wyższa niż w przypadku M3.

Elektryczne BMW okazuje się szybsze od Audi RS6. i4 M50 dało popis na autostradzie (wideo)

Na pochwałę zasługuje tutaj układ hamulcowy w i4 M50. Mimo większego ciężaru, który musiał on zatrzymać, spisał się znacznie lepiej niż ten zamontowany pod kołami M3 Competition.