Elektryczne BMW iX w próbie sprawnościowej. Nie mógł pokonać Tesli i Hyundaia (wideo)

Bardzo ważną kwestią w przypadku samochodów elektrycznych jest ich zwinność. Auta te są dużo cięższe od spalinowych odpowiedników, ze względu na wagę akumulatorów.

Są one co prawda zazwyczaj umieszczone jak najniżej się da, ale mimo to, nie wszyscy producenci potrafią stworzyć samochód, który będzie prowadził się pewnie w awaryjnych sytuacjach.

Kia EV6 ze świetnym wynikiem w teście łosia. Powaliła Mustanga Mach-E na łopatki (wideo)

Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz „test łosia” w wykonaniu nowego elektrycznego BMW iX. Spisał się on w tej próbie całkiem nieźle, chociaż niektórzy konkurenci poradzili sobie z tym jeszcze lepiej.

Udany przejazd udało się przeprowadzić z prędkością 74 km/h, co jest wynikiem lepszym od Skody Enyaq iV (67 km/h) i Volkswagena ID.4 (73 km/h). Zwinniejsze okazały się między innymi Hyundai Ionic 5 (78 km/h) czy Tesla Model Y (83 km/h).

Nowy Mercedes Klasy S w teście łosia. Zobacz, jak niemiecki okręt omija przeszkodę (wideo)

W próbie wziął udział model w wersji xDrive40, czyli najsłabszy wariant iX. Dwa silniki elektryczne generują w nim 326 koni mechanicznych, a w podwoziu znajdziesz akumulatory o pojemności 71 kWh.