Zastanawiałeś się kiedyś, jak duża jest różnica w osiągach po zwiększeniu mocy o około 100 koni mechanicznych? Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz odpowiedź na to pytanie.
Na linii startu stanęły dwa egzemplarze BMW M3 Competition G80 z napędem xDrive. Seryjnie pod maską znajdziesz 3.0 litrową jednostkę R6, która generuje 510 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów momentu obrotowego.
> W banalny sposób sprawili, że BMW X3 M jest tak samo szybkie jak BMW M3 xDrive (wideo)
Właściciel czarnego egzemplarza postanowił zabawić się w tunera i wykrzesać z silnika dodatkowe 90 koni mechanicznych oraz 100 niutonometrów.
Żeby to osiągnąć nie trzeba było wykonywać żadnych mechanicznych zmian. Wystarczyło przeprogramować sterownik silnika, czyli po prostu zrobić tak zwany chiptuning.
> Za to dopłacasz 21 000 zł. Oto różnica między BMW M3 z napędem na tył i xDrive (wideo)
Jak widać na nagraniu, różnica w przyspieszeniu jest dość znaczna, szczególnie przy wyższych prędkościach. Na dystansie 1/4 mili udało się skrócić czas przejazdu o 0,5 sekundy.