Edo Competition ZXX to szatan z homologacją. Dla niego Ferrari FXX było zbyt wolne (wideo)

O Ferrari Enzo słyszałeś zapewne już niejednokrotnie. To jeden z flagowych modeli marki z Maranello. Nazwanie go imieniem założyciela mówi samo za siebie.

Pod maską skrywa się tam 6.0 litrowe V12, które generuje 660 koni mechanicznych oraz 657 niutonometrów momentu obrotowego. Było jednak również coś bardziej hardkorowego.

Za to Ferrari dasz 10 milionów i nie będziesz mógł go zabrać do domu. Tak brzmi 1 050 KM (wideo)

Stworzono 29 egzemplarzy modelu FXX, bez homologacji drogowej. Auto przeznaczone typowo na tor oferowało moc 800 koni mechanicznych i 686 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwało tylko 2,5 sekundy.

Mało? Jeśli któryś ze szczęśliwców tak uważał, mógł się wybrać do firmy Edo Competition. Ta sprawiała, że samochód można było zarejestrować, oraz… poprawiła jego osiągi.

Dla niego to dopiero początek zabawy. Bez stresu przy 280 km/h za kółkiem Ferrari Enzo (wideo)

Po modyfikacjach moc silnika wynosiła 840 koni mechanicznych, a dźwięk 12-cylindrowej jednostki to czysta poezja. Możesz go posłuchać na załączonym nagraniu wideo.