Wsiadł do Koenigsegga Regera i pobił rekord toru. To wszystko na jednym biegu (wideo)

Niektórzy mogą twierdzić, że samochody marki Koenigsegg nadają się tylko do jazdy po prostej i osiągania niesamowitych prędkości maksymalnych. W rzeczywistości jest oczywiście inaczej.

Owszem, auta te posiadają mnóstwo mocy, ale nie brakuje w nich rozwiązań aerodynamicznych, które pomagają w szybkim pokonywaniu zakrętów. Nawet na bardzo technicznych torach.

Wleciał Koenigseggiem za 11 milionów złotych na tor. 1600 KM pluło ogniem z wydechu (wideo)

Christian von Koenigsegg zabrał na tor Knutstorp jeden ze swoich modeli oraz kierowcę wyścigowego, który ma na swoim koncie starty i sukcesy w wyścigach LeMans. Podjęto próbę pobicia rekordu obiektu.

Wykorzystano do tego model Regera, czyli, jak twierdzi sam twórca, najwygodniejszego Koenigsegga. Auto może się już pochwalić rekordowym czasem rozpędzenia się od 0 do 400 km/h i wyhamowaniu z powrotem do zera. Dokonano tego w 31,49 sekundy.

Koenigsegg Regera KNC
Koenigsegg Regera KNC

Tym razem udało się pokonać dotychczasowy rekord toru, który do tej pory należał do McLarena Senna. Koenigsegg Regera przejechał okrążenie o 0,66 sekundy szybciej.

Dla przypomnienia, szwedzkie GT napędzane jest przez trzy silniki elektryczne oraz 5.0 litrową, turbodoładowaną jednostkę spalinową V8, które łącznie generują 1509 koni mechanicznych oraz ponad 2000 niutonometrów.

Kupując Koenigsegga za 23 miliony zł musisz być sprawny fizycznie, bo się ośmieszysz (wideo)

Oprócz tego, Koenigsegg Regera może się pochwalić brakiem konwencjonalnej skrzyni biegów. W skrócie, silnik połączony jest bezpośrednio z tylną osią za pomocą sprzęgła hydrokinetycznego.