Być może poszukujesz luksusowej limuzyny, ale ważna jest dla Ciebie ekologia i ekonomia. Jeśli uważasz, że to za wcześnie aby zdecydować się na samochód w pełni elektryczny, Mercedes-Benz ma dla Ciebie coś nowego.
Na polski rynek trafia właśnie nowa Klasa S w wariancie S 580 e. To hybryda typu plug-in, w której producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 1,1 – 1,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym.
Mercedes-Benz S 580 e dostępny jest zarówno w wersji z krótkim jak i długim rozstawem osi. Za ten pierwszy wariant zapłacisz co najmniej 557 500 złotych, natomiast jeśli potrzebujesz więcej miejsca z tyłu, to przygotuj się na wydatek 577 500 złotych.
Napęd bazuje na 6-cylindrowej jednostce benzynowej w układzie rzędowym o pojemności 3.0 litrów. Oferuje on 367 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów momentu obrotowego. Silnik elektryczny generuje 150 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów. Łącznie, do dyspozycji kierowcy, oddanych zostaje zatem 510 koni mechanicznych i 750 niutonometrów.
To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 5.2 sekundy, oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Jest ona oczywiście ograniczona elektronicznie. Jeśli masz zamiar jechać tylko na prądzie, wtedy rozpędzisz się do 140 km/h.
Nie wiemy niestety jaką pojemność mają zastosowane baterie, producent pochwalił się tylko, że zasięg bezemisyjny wynosi między 104 a 121 kilometrów. Naładowanie akumulatorów przy użyciu ładowarki DC 60 kW ma zajmować około 30 minut.
Nowością w ofercie Klasy S W223 jest teraz możliwość zamówienia systemu zawieszenia E-ACTIVE BODY CONTROL. Współpracujący z kamerą skanującą drogę oraz 48V układem miękkiej hybrydy podnosi komfort podróżowania na zupełnie nowy poziom. Opcja ta kosztuje 36 696 złotych i jest dostępna dla klientów decydujących się na wariant S 450 4MATIC, S 500 4MATIC oraz S 580 4MATIC.
> Nowy Mercedes-Maybach Klasy S 580 (2021): wymasuje łydki, ogrzeje ramiona i celuje w Rolls Royce’a
Oprócz tego klienci mogą teraz zdecydować się na asystenta wnętrza MBUX, automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa z tyłu, adaptacyjne oświetlenie kabiny oraz funkcję masażu łydek.