Nowy Mercedes-Maybach Klasy S 580 (2021): wymasuje łydki, ogrzeje ramiona i celuje w Rolls Royce’a

Od prezentacji nowej generacji Mercedesa Klasy S minęło kilkanaście tygodni, ale najbardziej luksusowa wersja tego modelu została zaprezentowana dopiero dzisiaj. Mercedes-Maybach S 580 w porównaniu do standardowej Klasy S ma rozstaw osi dłuższy o 180 milimetrów, osiągając łącznie 3396 milimetrów. Mercedes-Maybach Klasy S (2021) dysponuje systemem „aktywnej redukcji hałasu”, który wysyła przeciwne sygnały audio w celu eliminacji hałasu pochodzącego z zewnątrz.

Standardowa wersja nowego Maybacha to model S 580 4Matic z silnikiem V8 o pojemności 4.0 l i mocy 503 koni mechanicznych (+21 koni mechanicznych dzięki 48-woltowemu systemowi łagodnej hybrydy) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na szczycie oferty stoi model S 650 z silnikiem V12 o mocy 625 koni mechanicznych. W przyszłości zapowiadana jest również wersja hybrydowa typu plug-in z motorem benzynowym o pojemności 3.0 l i mocy łącznej 510 koni mechanicznych.

Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)

Mercedes-Maybach Klasy S (2021)

Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)

Każdy egzemplarz nowego Mercedesa-Maybacha Klasy S zostanie wyposażony w tylne fotele Executive z nową funkcją masaży łydek i pakietem „szofer” w standardzie. Pasażerowie zajmujący siedzenia z tyłu mogą nie tylko wymasować całe ciało, ale również ogrzać szyję i ramiona, a za pomocą kilku przycisków stworzyć wygodną powierzchnie do spania. Ciekawostką jest zastosowanie systemu znanego z modeli Coupe i Cabrio, czyli podajnika pasów bezpieczeństwa. W Maybachu działa on jednak trochę inaczej; jeśli czujniki rozpoznają, że pasażer zamierza sięgnąć po pas bezpieczeństwa to po prostu zostanie on wysunięty w stronę ręki. Te same czujniki umożliwiają również sterowanie gestami różnymi funkcjami samochodu pasażerom z tyłu (np. uruchomienie lampki do czytania).

Po raz pierwszy w historii tylne drzwi Mercedesa-Maybach Klasy S można obsługiwać elektrycznie za naciśnięciem przycisku. Do tej pory takie rozwiązanie było dostępne wyłącznie w modelach Rolls-Royce, w tym w zupełnie nowym modelu Ghost (2021). Warto również dodać, że dwukolorowe malowanie nadwozia jest wykonywane ręcznie, co pracownikom zajmuje około tygodnia.

Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)
Mercedes-Maybach Klasy S (2021)

Inżynierowie Mercedesa zadbali również o opracowanie zawieszenie pneumatycznego. W Maybachu istnieje nowy tryb „Maybach”, który sprawia, że podróż będzie jeszcze gładsza niż w standardowym Mercedesie Klasy S. Po uruchomieniu trybu „Maybach” komputery dostrajają pedał przyspieszenia i przestawiają 9-biegową przekładnie na płynniejszą pracę. Dostępna jest także tylna skrętna oś (skręt nawet o 10 stopni), która zwiększa zwrotność samochodu.

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S wyposażony jest w systemy jazdy autonomicznej na poziomie 3. Od połowy 2021 roku, czyli od momentu gdy system stanie się w pełni legalny, Mercedes-Maybach pozwoli kierowcy oderwać ręce od kierownicy w takich sytuacjach jak korki czy jazda po wybranych autostradach.

Kiedy nowy Mercedes-Maybach Klasy S wejdzie do sprzedaży? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że Mercedes jako główne rynki zbytu wskazał Chiny, Koreę Południową, Rosję, Stany Zjednoczone i Niemcy i tam pierwsze egzemplarze najszybciej pojawią się na drogach. Szacujemy, że w Polsce pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi pod koniec 2021 roku. Niemiecki producent nie ogłosił jeszcze cen, ale należy spodziewać się kwoty startowej przekraczającej nawet milion złotych.