Od prezentacji nowej generacji Mercedesa Klasy S minęło kilkanaście tygodni, ale najbardziej luksusowa wersja tego modelu została zaprezentowana dopiero dzisiaj. Mercedes-Maybach S 580 w porównaniu do standardowej Klasy S ma rozstaw osi dłuższy o 180 milimetrów, osiągając łącznie 3396 milimetrów. Mercedes-Maybach Klasy S (2021) dysponuje systemem „aktywnej redukcji hałasu”, który wysyła przeciwne sygnały audio w celu eliminacji hałasu pochodzącego z zewnątrz.
Standardowa wersja nowego Maybacha to model S 580 4Matic z silnikiem V8 o pojemności 4.0 l i mocy 503 koni mechanicznych (+21 koni mechanicznych dzięki 48-woltowemu systemowi łagodnej hybrydy) oraz 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na szczycie oferty stoi model S 650 z silnikiem V12 o mocy 625 koni mechanicznych. W przyszłości zapowiadana jest również wersja hybrydowa typu plug-in z motorem benzynowym o pojemności 3.0 l i mocy łącznej 510 koni mechanicznych.
Zobacz również
Masywna terenówka za 163 tys. zł wjeżdża do Europy. Polska może być następnym rynkiem po hiszpańskim
Nie jest to najnowszy SUV, ale za to nie ma problemów z częściami. Za 101 700 zł wyjedziesz z salonu
Kompaktowy SUV z Europy za 76 400 zł zaboli Baica 3. Oferuje duży ekran dotykowy, kamerę cofania i 17-calowe felgi



Każdy egzemplarz nowego Mercedesa-Maybacha Klasy S zostanie wyposażony w tylne fotele Executive z nową funkcją masaży łydek i pakietem „szofer” w standardzie. Pasażerowie zajmujący siedzenia z tyłu mogą nie tylko wymasować całe ciało, ale również ogrzać szyję i ramiona, a za pomocą kilku przycisków stworzyć wygodną powierzchnie do spania. Ciekawostką jest zastosowanie systemu znanego z modeli Coupe i Cabrio, czyli podajnika pasów bezpieczeństwa. W Maybachu działa on jednak trochę inaczej; jeśli czujniki rozpoznają, że pasażer zamierza sięgnąć po pas bezpieczeństwa to po prostu zostanie on wysunięty w stronę ręki. Te same czujniki umożliwiają również sterowanie gestami różnymi funkcjami samochodu pasażerom z tyłu (np. uruchomienie lampki do czytania).
Po raz pierwszy w historii tylne drzwi Mercedesa-Maybach Klasy S można obsługiwać elektrycznie za naciśnięciem przycisku. Do tej pory takie rozwiązanie było dostępne wyłącznie w modelach Rolls-Royce, w tym w zupełnie nowym modelu Ghost (2021). Warto również dodać, że dwukolorowe malowanie nadwozia jest wykonywane ręcznie, co pracownikom zajmuje około tygodnia.



Inżynierowie Mercedesa zadbali również o opracowanie zawieszenie pneumatycznego. W Maybachu istnieje nowy tryb „Maybach”, który sprawia, że podróż będzie jeszcze gładsza niż w standardowym Mercedesie Klasy S. Po uruchomieniu trybu „Maybach” komputery dostrajają pedał przyspieszenia i przestawiają 9-biegową przekładnie na płynniejszą pracę. Dostępna jest także tylna skrętna oś (skręt nawet o 10 stopni), która zwiększa zwrotność samochodu.
Nowy Mercedes-Maybach Klasy S wyposażony jest w systemy jazdy autonomicznej na poziomie 3. Od połowy 2021 roku, czyli od momentu gdy system stanie się w pełni legalny, Mercedes-Maybach pozwoli kierowcy oderwać ręce od kierownicy w takich sytuacjach jak korki czy jazda po wybranych autostradach.
Kiedy nowy Mercedes-Maybach Klasy S wejdzie do sprzedaży? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że Mercedes jako główne rynki zbytu wskazał Chiny, Koreę Południową, Rosję, Stany Zjednoczone i Niemcy i tam pierwsze egzemplarze najszybciej pojawią się na drogach. Szacujemy, że w Polsce pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi pod koniec 2021 roku. Niemiecki producent nie ogłosił jeszcze cen, ale należy spodziewać się kwoty startowej przekraczającej nawet milion złotych.




