BMW iX xDrive50, czyli SUV z wibrującym systemem audio w fotelach

Oprócz pierwszego elektrycznego BMW M, Niemcy poszli za ciosem i pochwalili się swoim pierwszym elektrycznym SUVem stworzonym od podstaw. BMW iX będzie początkowo dostępny w dwóch wersjach napędowych xDrive40 oraz xDrive50. W przyszłości pojawi się również model xDrive60 o mocy 600 koni mechanicznych.

BMW iX xDrive50 2022
BMW iX xDrive50 2022

BMW iX xDrive40 napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 326 koni mechanicznych oraz 630 niutonometrach momentu obrotowego.

Rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w przypadku xDrive40 trwa 6,1 sekundy. Dzięki zastosowaniu 76,7 kWh baterii, jego zasięg według normy WLTP wynosi 425 kilometrów.

BMW iX xDrive50 2022
BMW iX xDrive50 2022

Mocniejszy wariant xDrive50 to aż 523 konie mechaniczne i 765 Nm, które pozwalają na przyspieszenie do 100 km/h w 4,6 sekundy. Tutaj maksymalny zasięg to 630 kilometrów (WLTP), ponieważ zastosowano aż 111,5-kWh akumulatory.

BMW iX xDrive40 możemy ładować z maksymalną mocą 150 kW, natomiast w przypadku xDrive50 jest to aż 200 kW. Pozwoli to na doładowanie od 10 do 80 procent baterii w zaledwie 35 minut w xDrive50 oraz w 31 minut w xDrive40.

BMW iX xDrive50 2022
BMW iX xDrive50 2022

Ciekawostką na liście opcjonalnego wyposażenia jest system głośników marki Bowers & Wilkins Diamond Surround 4D Audio. Niskotonowe shakery zamontowane w fotelach kierowcy i pasażera wywołują niesamowite doznania.

Auto zobaczymy w polskich salonach już w listopadzie, razem z modelem i4. Nie podano jeszcze niestety polskich cenników.