BMW i3 nie przyniosło sukcesu, na który liczył producent z Bawarii. W żadnym wypadku nie można jednak nazywać tego modelu porażką, ponieważ na niektórych rynkach sprzedawał się naprawdę bardzo dobrze. To jednak nie wystarczy.
Produkowane od 2013 roku BMW i3 nie doczekało się do tej pory bezpośredniego następcy i najprawdopodobniej nigdy się go nie doczeka, a przynajmniej nie w tej dekadzie. BMW oczywiście nie porzuca rozwoju samochodów elektrycznych, wręcz przeciwnie. Tylko w ostatnich miesiącach zaprezentowano iX3 oraz i4, natomiast na horyzoncie jest nawet elektryczna wersja BMW serii 7 o nazwie i7.
BMW i3 zostanie nieoficjalnie zastąpione przez zupełnie nowy model o nazwie iX1. Europejscy klienci uwielbiają SUV-y oraz crossovery, dlatego taki zabieg miałby uzasadnienie ekonomiczne.
Jak sama nazwa wskazuje, iX1 będzie w zasadzie elektryczną wersję BMW X1. Nowy elektryczny model BMW powalczy z niedawno zaprezentowanym Mercedesem EQA.
Pomimo stylu crossovera, model początkowo nie będzie dostępny z napędem na cztery koła xDrive. Spodziewamy się, że do napędu posłuży pojedyncza jednostka elektryczna o mocy około 180 koni mechanicznych. Według niektórych doniesień, w przyszłości zostanie wprowadzony wariant z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 250 koni mechanicznych z napędem na wszystkie koła.
Jaka bateria trafi do iX1? Nieoficjalnie mówi się o akumulatorze litowo-jonowym o pojemności nawet 70 kWh, który w pełni naładowany będzie umożliwiał pokonanie dystansu do 500 kilometrów (WLTP).