Skoda Enyaq od jakiegoś czasu jest już dostępna w polskiej ofercie marki. W konfiguratorze brakuje podstawowej wersji Enyaq iV 50, która właśnie debiutuje w Niemczech.
Jak wygląda podstawowa wersja Enyaq iV 50? Na próżno szukać dużych kół o rozmiarze 19-cali, które doskonale komponują się z bryłą nadwozia czeskiego elektryka. W zamian za to, Skoda proponuje 18-calowe koła, które przyjęły wygląd „balonów”. Poza tym full ledowe reflektory zastąpiły bazowe światła ledowe, natomiast wiele elementów stylistycznych zostało wymienionych na te „mniej ładne”. Nawet tylnego zderzaka nie pomalowano w kolorze nadwozia, podobnie jak bocznych progów.
Cała moc Enyaqa iV 50 przekazywana jest wyłącznie na tylną oś. 148 koni mechanicznych generowanych przez jednostkę elektryczną umożliwia przyspieszenie do pierwszej setki w czasie około 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Akumulator o pojemności 51 kWh umożliwia przejechanie do 362 kilometrów, czyli realnie do około 300 kilometrów.
> Skoda Enyaq iV: elektryczny SUV z baterią do 82 kWh i zasięgiem do 510 km oficjalnie
Poza tym wyposażenie pokładowe elektrycznej Skody jest dość przyzwoite i obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, tempomat, mnóstwo systemów bezpieczeństwa oraz skórzaną wielofunkcyjną kierownicę.
> Skoda Enyaq Sportline iV: elektryczny SUV w sportowym wydaniu z mocą nawet do 265 KM
Ile kosztuje podstawowa (najtańsza) Skoda Enyaq iV 50? W Niemczech auto zostało wycenione na 33800 euro, czyli według dzisiejszego średniego kursu walut około 154405 złotych. W Polsce bazowy model jest na razie niedostępny, choć należy się spodziewać ceny w okolicach 160 tysięcy złotych (celujemy w 159900 złotych). Jest to o około 20 tysięcy złotych mniej w porównaniu do obecnie najtańszego wariantu Enyaq iV 60.