Oto pierwszy zelektryfikowany samochód Maserati. Ghibli doczekało się nie tylko liftingu, ale również łagodnego układu hybrydowego opartego na czterocylindrowym silniku o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem połączonym z akumulatorem 48-woltowym. Ghibli Hybrid, bo tak nazywa się zelektryfikowany model, generuje 330 koni mechanicznych przy 5750 obr./min oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala rozpędzić się włoskiej limuzynie do pierwszej setki w czasie 5,7 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną 255 km/h.
Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda oszczędność Ghibli Hybrid w porównaniu do modelu napędzanego konwencjonalnym silnikiem, to na przykład zestawiając model hybrydowy z dieslem V6 emisja CO2 jest niższa o 25%, a waga pojazdu o 80 kilogramów lżejsza, co przekłada się na niższe zużycie paliwa (brak danych). Pojazd waży 1950 kilogramów, natomiast moc jest przekazywana na tylną oś za pomocą ośmiobiegowej przekładni ZF.


W celu podkreślenia obcowania z ekologicznym wariantem, styliści Maserati zadbali o niebieskie akcenty zewnętrzne oraz wewnętrzne. W oczy rzucają się również przestylizowane reflektory oraz przemodelowany grill. Z tyłu zamontowano nowe światła inspirowane koncepcyjnym modelem 3200 GT.
> Maserati podejmuje decyzję: pierwszy elektryczny model jeszcze w tym roku
Maserati Ghibli (2020) korzysta z zaktualizowanego systemu informacyjno-rozrywkowego opartego na systemie Android. Wyświetlacz ma teraz 10,1-cala wielkości, a za kierownicą znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników.



Ghibli Hybrid jest pierwszym zelektryfikowanym modelem marki, ale trend ten będzie przez Maserati kontynuowany. W niedalekiej przyszłości zadebiutują w pełni elektryczne wersje GranTurismo i GranCabrio.
> Maserati MC20 oficjalnie potwierdzone: supersportowy model, który zastąpi MC12